%0 Journal Article %T تأثیر سرمایه فکری در ظرفیت نوآوری و مزیت رقابتی کسب‌‌وکارهای کوچک و متوسط %J چشم‌انداز مدیریت صنعتی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2251-9874 %A قلیچ لی, بهروز %A میرزایی, فاطمه %A رحمتی, حسین %D 2017 %\ 11/22/2017 %V 7 %N 3 %P 105-126 %! تأثیر سرمایه فکری در ظرفیت نوآوری و مزیت رقابتی کسب‌‌وکارهای کوچک و متوسط %K سرمایه فکری %K ظرفیت نوآوری %K مزیت رقابتی %K کسب وکارهای کوچک و متوسط %R %X امروزه از سرمایه فکری به‌منظور خلق و افزایش ارزش کسب ­وکارها استفاده می‌شود و موفقیت یک سازمان به توانایی آن در مدیریت این منابع کمیاب، بستگی دارد و مهم ­تر از آن، دستیابی به این منابع می ­تواند به مزیت رقابتی در حوزه کسب‌وکار منجر شود؛ از این­ رو در پژوهش حاضر به بررسی تأثیر سرمایه فکری بر مزیت رقابتی از طریق ظرفیت نوآوری پرداخته می‌شود. این پژوهش از نوع توصیفی ـ همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه مدیران واحدهای صنایع غذایی شهرک­ های صنعتی شهر کرمان هستند که در مجموع 97 نفر از مدیران به‌عنوان نمونه در نظر گرفته شدند. داده‌ها از طریق پرسشنامه جمع‌آوری شد و برای تجزیه ­و­تحلیل آن‌ها، روش مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی به‌کار رفت. بررسی نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که استفاده از سرمایه فکری با ارتقای ظرفیت نوآوری کسب­ وکارها به ایجاد مزیت رقابتی در کسب­ وکارهای کوچک و متوسط منجر می­ شود. %U https://jimp.sbu.ac.ir/article_87196_e85fa7ebb9ae014addbccd05060ee520.pdf