@article { author = {Amoozad Mahdiraji, Hannan and Jaafarnejad, Ahmad and Mohaghar, Ali and Modarres Yazdi, Mohammad}, title = {Deciding Between Independence and Coalition, in an Three Echelon Supply Chain}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {3}, number = {1}, pages = {9-34}, year = {2013}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {By considering the role and importance of supply chain management, this concept faced with many challenges and problems. Although there is no explanation of a comprehensive model for supply chain issues, a review of theoretical issues in this field, indicates that information systems, marketing, financial management, logistical and organizational relations, matters of interest to researchers in this field. The objective of supply chain management is improvement of various activities and components of a supply chain to increase overall supply chain system. Many contradictions between the components and different levels in order to achieve the overall objectives of the supply chain have been observed, and these disorders may result by decreased strength and competitiveness of supply chain. The main contradictions that are considered in this paper are related to inventory, pricing and also marketing costs in an unlimited three echelon supply chain. The basics of game theory make it a suitable and reliable tool for solving contradiction situations by considering all levels and players goal. In this paper, finding equilibrium of inventory, pricing and marketing cost of an unlimited three echelon supply chain(SC), consisting of supplier, manufacturer and retailer is considered. K retailer, M manufacturer and S supplier are acting, and different leadership of each level are examined to find the highest payoff for the supply chain.}, keywords = {Supply Chain,Non-Cooperative Game,Nash Game,Design of Experiment}, title_fa = {ائتلاف یا استقلال؟ تعیین تصمیم‌ مناسب برای سطوح مختلف زنجیره‌های تأمین سه سطحی}, abstract_fa = {در مدیریت زنجیره‌ تأمین ممکن است بین اهداف اجزاء و سطوح مختلف در جهت رسیدن به اهداف کلی، تضاد و تناقضات بسیاری دیده شود که این اختلالات و تناقضات به مرور زمان به کاهش قدرت و رقابت‌پذیری می‌انجامد. یافتن پاسخی مناسب برای اینکه سطوح مختلف به‌صورت مستقل اقدام به تصمیم‌گیری نمایند، یا اینکه با ادغام یا ائتلاف با سطحی دیگر، سودآوری خود را دستخوش تغییر نمایند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله سعی شده است با در نظر گرفتن سه گروه متغیرهای تصمیم موجودی، قیمت‌گذاری و هزینه‌های بازاریابی، بین استقلال یا ائتلاف سطوح مختلف، راه‌حلی که سودآوری را حداکثر نماید مدلسازی و شناسایی شود. برای این منظور از تئوری بازی‌ها و سه نوع بازی استقلال، ائتلاف خرده‌فروش با تولیدکننده و همچنین ائتلاف تولیدکننده با تأمین‌کننده استفاده شده است. در پایان حالت ائتلاف نسبت به حالت استقلال برتری یافته و از بین حالت‌های ائتلافی نیز ترکیب خرده‌فروش با تولیدکننده، نسبت به ترکیب تولیدکننده با تأمین‌کننده به عنوان حالت‌هایی با سودآوری بالاتر برای زنجیره تأمین شناسایی شده‌اند.}, keywords_fa = {زنجیره‌ تأمین,ائتلاف یا استقلال,تئوری بازی‌های غیرهمکارانه,تعادل نش,طراحی آزمایش‌ها,تحلیل حساسیت}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87320.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87320_ff534fb4a4b7c2896e6c18480b507b90.pdf} } @article { author = {Heydari, Jafar}, title = {Optimizing Supplier’s Replenishment Strategy in a Two-Echelon Supply Chain under Stochastic Lead Time}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {3}, number = {1}, pages = {37-59}, year = {2013}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {     All decisions made by each Supply Chain (SC) member can affect other members’ profitability. Replenishment decisions are among critical decisions within SC. inconsistency between SC members about replenishment decisions leads to a low SC service level. In this paper, a coordination mechanism for coordinating supplier’s replenishment decisions in a two-stage SC is developed. By modeling the ‘aggregate lead time’, the impact of supplier’s lead time uncertainty on SC service level is examined. In the next step, an incentive scheme based on ‘supply participation’ is developed in order to optimize supplier’s replenishment decisions. Based on the proposed model, supplier can benefit from financial assistance from the retailer for purchasing raw material, by re-setting its reorder point and also replenishment size on the optimal values. Numerical experiments show that: (1) In presence of uncertain supplier lead time, coordinating supplier replenishment decisions is beneficial, and (2) The proposed coordination model is capable of achieving channel coordination. Previous literature in this field have focused on coordinating downstream replenishment decisions while in this paper coordinating upstream replenishment decisions are investigated.}, keywords = {Supply Chain Coordination,Supplier Replenishment Strategy,Aggregate Lead Time,Supply Participation}, title_fa = {بهینه سازی استراتژی دوباره پرسازی تأمین کننده در زنجیره‌ تأمین دوسطحی تحت نامعینی زمان تحویل}, abstract_fa = {تصمیمات هریک از اعضای زنجیره‌ تأمین، تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر سودآوری اعضای دیگر آن می‌گذارد. ناهماهنگی در تصمیمات دوبارهپرسازی ممکن است به کاهش سطح خدمت و افزایش هزینههای زنجیر تأمین بینجامد. در این مقاله، یک مدل برای بهینهسازی تصمیمات دوبارهپرسازی تأمینکننده در یک زنجیره‌ تأمین دوسطحی، شامل یک تأمینکننده و یک خردهفروش، ارائه شده است. تأثیرات زمان تحویل احتمالی تأمینکننده بر سطح خدمت زنجیره‌ تأمین به وسیله مدلسازی زمان تحویل تجمیعی بررسی شده است و یک مدل هماهنگسازی بر مبنای «مشارکت در تأمین»برای بهینهسازی تصمیمات دوبارهپرسازی تأمینکننده ارائه شده است. بر اساس مدل پیشنهادی، تأمینکننده با تنظیم بهینه‌ نقطه‌ سفارش مجدد خود و ارسال منظم سفارشات، میتواند بخشی از هزینه تأمین مواد خام مورد نیاز را به‌عنوان پاداش از جانب خردهفروش دریافت کند. نتایج آزمایش‌ها عبارت‌اند از: 1. تحت نامعینی زمان تحویل تأمینکننده، هماهنگسازی تصمیمات دوبارهپرسازی تأمینکننده برای زنجیره‌ تأمین سودآور است؛ 2. مدل پیشنهادی بر مبنای مشارکت در تأمین کاملاً قادر به هماهنگسازی تصمیمات دوبارهپرسازی تأمینکننده و تقسیم منصفانه‌ سود بین اعضا است. بیشتر تحقیقات پیشین در این زمینه، بر هماهنگسازی تصمیمات دوبارهپرسازی خردهفروش متمرکز بودهاند، درحالی‌که در این مقاله تصمیمات دوبارهپرسازی تأمینکننده‌ مطالعه شده است. }, keywords_fa = {هماهنگی زنجیر تأمین,استراتژی دوباره پرسازی تأمین کننده,زمان تحویل تجمیعی,مشارکت در تأمین}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87321.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87321_f8811b34f3b3874f5fb29ba6bd03a494.pdf} } @article { author = {Farsijani, Hassan and Zabihi, Mohsen and Afzalian, Mehdi}, title = {The Concept of World-Class Manufacturing from Modernistic and Postmodernistic Prespective}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {3}, number = {1}, pages = {61-77}, year = {2013}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {In recent years٫ world class manufacturing concept is considered as a phenomenon that leading organizations are required to implement and use its criteria. On the other hand, with the transition from the era of modernism٫ the contemporary world get affected on the new thoughts and ideas that are presented in the form of postmodernism. In this vicissitudinous path, reviewing phenomenon that pass through both the thoughts is very important. Therefore٫ the purpose of this paper is to examine the concept of world class manufacturing from the prespective of modernism and post-modernism. The research method is descriptive٫ and to gather information library study method was used, and also to collect the required data a questionnaire is utilized. This paper٫ first reviews the concepts of modernism٫ post-modernism and world class manufacturing. The phenomenon of world class manufacturing is discussed from the both perspective. Finally modernistic and postmodernistic indicators and suggestions of WCM concept are offered.}, keywords = {World-Class Manufacturing,Modernist,Post-Modernist}, title_fa = {تبیین مفهومی"تولید درکلاس جهانی" از دیدگاه مدرنیسم و پست مدرنیسم}, abstract_fa = {در عصر حاضر، مفهوم تولید در کلاس جهانی به­عنوان پدیده­ای که سازمان­های پیشرو ملزم به به‌کارگیری و استفاده از معیارهای آن هستند مطرح می­شود. از سویی دیگر، جهان معاصر پس­از گذار از عصر مدرنیته، دست­خوش آرمان­ها و اندیشه­های نوینی است که خود را در قالب پست مدرنیسم معرفی می­نماید. در این سیر پر فراز و نشیب، بررسی پدیده­هایی که تجربة گذر از هر دو جریان فکری را دارند از اهمیت خاصی برخوردار است. لذا هدف این مقاله بررسی مفهوم تولید در کلاس جهانی از منظر مدرنیسم و پست­مدرنیزم می­باشد. روش این تحقیق از نوع توصیفی بوده و برای گردآوری اطلاعات مربوط به مبانی نظری پژوهش، از روش کتابخانه­ای و مطالعة منابع علمی و مقالات مرتبط، و برای گردآوری داده‌های مورد نیاز تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. در این مقاله ابتدا به مرور مفاهیم مدرنیسم، پست مدرنیسم و تولید در کلاس جهانی پرداخته می­شود. سپس پدیده تولید در کلاس جهانی از منظر دو دیدگاه مورد بررسی قرار می­گیرد و در نهایت شاخص­ها و اندیشه­های مدرنیستی و پست ­مدرنیستی مفهوم تولید در کلاس جهانی به تفکیک ارائه می­گردد. }, keywords_fa = {تولید در کلاس جهانی,مدرنیسم,پست مدرنیسم}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87322.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87322_7927dc99872fe4d85680846a9a4f8136.pdf} } @article { author = {Azar, Adel and Gholamrezaei, Davood and Danaei Fard, Hassan and Khodadad Hosseini, Hamid}, title = {Analysis of University-Industry Relation in Higher Education Policies of the Fifth Development Plan using System Dynamics}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {3}, number = {1}, pages = {79-115}, year = {2013}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {Recently, In Spite of the tremendous progress of Iran, the Scientific outputs of a variety of disciplines has not so extended to application; a subject that affected by the role of Government as principal role player in the public sector. Higher Education Policies are among important artifacts of government roles in this field, which perception of their Causal relation and loops is prerequisite for their Implementation. This paper is going to analyze the University-Industry relation in the Fifth Development Plan Using System Dynamics. So the Modeling Process has based on Expert consensus through Delphi Method. The Results show that regarding Time Delays, Reinforcing and Balancing loops has so influence on plans cohesion. Finally based on simulation of critical variables, some suggestions have been presented to Improvement of policies.}, keywords = {University-Industry Relation,Higher Education Policy,Fifth Development Plan,system dynamics}, title_fa = {تحلیل پویای ارتباط صنعت و دانشگاه در خط مشی های آموزش‌عالی برنامه‌ پنجم توسعه با رویکرد پویایی سیستم}, abstract_fa = {علیرغم پیشرفت‌های شگرف کشور ایران در سال‌‌های اخیر، دستاورد‌های علمی بسیاری از حوزه‌ها، چندان جنبه‌ عملی به خود نگرفته است؛ موضوعی که تحت تأثیر نقش دولت، به‌عنوان متولی اصلی حوزه‌‌های عمومی است. خط مشی‌های آموزش عالی یکی از مهم‌ترین جلوه‌های نقش محوری دولت در این زمینه است: برنامه‌‌هایی که طراحی و اجرای مناسب آن‌‌ها نیازمند درک صحیح روابط و حلقه‌‌های علت و معلولی اصلی آن‌‌ها است. مقاله‌ حاضر به ‌دنبال تحلیل ارتباط صنعت و دانشگاه در خط‌مشی‌های آموزش عالی برنامه پنجم، با بهره‌گیری از مدل‌سازی پویایی سیستم‌‌ها است. روش پژوهش از نوع مدل‌سازی تبیینی است. به این منظور خط‌مشی‌های آموزش ‌عالی در برنامه پنجم، با بهره‌گیری از نظر خبرگان مدل‌سازی شده و مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان می‌دهد توجه به تأخیر‌های زمانی، حلقه‌‌های علّی تقویت‌ و متوازن‌کننده در محور‌های کیفیت، جمعیت و منابع مالی، تا حد زیادی در انسجام برنامه‌‌ها مؤثر هستند. بر مبنای شبیه‌سازی رفتار متغیر‌های کلیدی خط‌مشی‌‌های آموزش عالی، پیشنهاد‌هایی برای بهبود خط‌مشی‌ها ارائه شده است.}, keywords_fa = {ارتباط صنعت و دانشگاه,خط مشی آموزش عالی,برنامه پنجم توسعه,پویایی سیستم ها}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87323.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87323_b1945904f890b0c0c676d3f3917992a9.pdf} } @article { author = {Farzad, Farhad and Maddah, Morteza and Zarkar, Amir}, title = {A Model for the Identification and Evaluation of Locations of Agencies and Branches of Service – Industrial Companies}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {3}, number = {1}, pages = {117-134}, year = {2013}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {One of the factors affecting the efficiency and effectiveness of a bank is its location. An optimal location for the establishment of a branch can pave the way to meet other bank objectives.  The study investigates the location of bank branches in terms of both subjective and objective factors. The research community is the third supervision departemnt of Saderat Bank in south Tehran. The study tries to answer three questions.  The subjective factors of 8 and 4 were used to assess the location of the existing branches. To obtain the location weights, The AHP paired comparison was applied. Subjective criteria were assessed through geometric mean of the sample by integrating member comments. The medal Brown-Jason branches was applied to prioritize the integration and combination of subjective and objective factors. The study concluded that the bank image will determine the quality and quantity of bank branches .So it can be stated that a branch which is located in the right and optimal place is more profitable.}, keywords = {Localization,Localization Industry,Location of Bank Branches,Brown – Jybsvn Method}, title_fa = {الگویی برای شناسایی و ارزیابی موقعیت مکانی نمایندگی‌ها و شعب مؤسسات خدماتی- صنعتی}, abstract_fa = {یکی از عوامل مؤثر بر کارایی و تأثیر فعالیت‌های یک بانک، مکان جغرافیایی مناسب آن است، به‌طوری که اگر در ابتدای تأسیس یک شعبه، مکانی انتخاب شود که بیشترین ویژگی‌های یک مکان بهینه برای تأسیس یک شعبه را داشته باشد، می‌توان ادعا کرد که اهداف دیگر بانک به‌راحتی به دست خواهند آمد. در این مقاله برای ارزیابی شعب بانک از دیدگاه موقعیت مکانی، از عوامل ذهنی و عینی استفاده می‌کنیم. جامعه‌ تحقیق بانک صادرات ایران در محدوده‌ حوزه‌ 3 سرپرستی جنوب تهران است. تحقیق، سه سؤال پژوهشی دارد. برای پاسخ به سؤال اول، پس از شناسایی 8 عامل ذهنی و 4 عامل عینی، آن‌ها را برای ارزیابی شعب موجود با لحاظ موقعیت مکانی به کار بردیم، برای پاسخ به سؤال دوم، از مقایسات زوجی تحلیل سلسله مراتبی برای به دست آوردن وزن معیارهای ذهنی هریک از شعب، البته برای ادغام نظرات اعضای نمونه آماری، از میانگین هندسی استفاده کردیم و برای معیارهای عینی از داده‌های عملکردی 8 ماهه بهره بردیم و برای پاسخ به سؤال سوم، از مدال براون- جیسون برای اولویت‌بندی شعب مورد مطالعه از طریق ادغام و ترکیب عوامل ذهنی و عینی سؤال دوم استفاده کردیم. در پایان، به این نتیجه رسیدیم که در هر شبکه‌ بانکی، اعم از خصوصی و دولتی، شعب بانک وجهه‌ کمی و کیفی بانک را تعیین می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت شعبه‌ای که در مکان مناسب و بهینه‌ خود قرار گرفته است نسبت به شعبه‌ای که در مکان مناسب نیست، سود بیشتری به بانک می‌رساند. }, keywords_fa = {مکان‌یابی,مکان‌یابی صنعتی,مکان‌یابی شعب بانک,روش براون–جیبسون}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87324.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87324_c158c5453467a08a5f91bea078dadc1d.pdf} } @article { author = {Moosavi Haghighi, Mohammad Hashem and Ranaei Kordshooli, Habibollah and Ghafournian, Mohammad}, title = {The Analysis of Iran Cell Phone Market by Using System Dynamics Approach}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {3}, number = {1}, pages = {135-158}, year = {2013}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {phone) market due to the activation of more than one operator. Before 2006, with the appearance of “Iran cell”, Iran mobile telephone had a complete monopoly but after the entrance of the second operator, the competition was formed in this market and the result was the increase of variety in the service of the products, the improvement of network quality, the attempt to keep the users and attracting more share of the market.Here, Iran cell phone market was simulated during 2001 to 2025 by System Dynamics approach. The current study aimed to make an operational model and determine various scenarios for "Hamrah Aval" based on the existing competition market to 2025. In the current study four key variables, number of users, income, costs and capital were simulated. The overall results of the study showed that by continuing the present trend of Cell phone market in Iran, "Hamrah Aval" company is going to lose 10% of market share by 2025. But the change in this trend is possible via various scenarios as creating new infrastructures and increasing the covered regions or the change in the service price.}, keywords = {system dynamics,Cell Phone Market,Second Operator,Iran Cell Company,Simulation}, title_fa = {تحلیل بازار تلفن همراه ایران با رویکرد پویایی‌های سیستم}, abstract_fa = {بازار تلفن همراه ایران به دلیل فعالیت بیش از یک اپراتور در آن، با بازار تلفن ثابت متفاوت است. تا قبل از سال 1385 که شرکت ایرانسل وارد بازار شد، بازار تلفن همراه ایران یک انحصار کامل داشت، اما پس از ورود اپراتور دوم، انحصار شکسته شد و رقابتی در این بازار شکل گرفت که نتایج آن افزایش تنوع در سبد محصولات، بهبود کیفیت شبکه، تلاش در حفظ مشترکین و جذب سهم بیشتر از بازار بود. در این پژوهش با استفاده از رویکرد پویایی‌های سیستم، بازار تلفن همراه ایران در دوره‌ زمانی 1380تا1404شبیه‌سازی شده است. هدف از این مطالعه ایجاد یک الگوی عملیاتی و تعیین سناریوهای مختلف برای شرکت همراه اول با توجه به بازار رقابتی موجود و پیش رو تا سال 1404 است. در این مطالعه چهار متغیر کلیدی تعداد کاربران، درآمدها، هزینه‌ها و سرمایه در نظر گرفته شده است. نتایج مطالعه نشان می‌دهد که با ادامه روند کنونی بازار تلفن همراه در ایران، شرکت همراه اول تا سال 1404 به تدریج 10 درصد از سهم بازار خود را از دست خواهد داد، اما تغییر در این روند با اجرای سناریوهای مختلف، مانند ایجاد زیرساخت‌های جدید و افزایش نواحی تحت پوشش یا تغییر در قیمت خدمات امکان‌پذیر خواهد بود.}, keywords_fa = {پویایی‌های سیستم,بازار تلفن همراه,اپراتور دوم,شرکت ایرانسل,شبیه‌سازی}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87325.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87325_29e7d832690dc2c16aca4dfeb3e8c00c.pdf} } @article { author = {Motameni, Alireza and Rezaei, Mostafa and Ehghaghi, Maryam}, title = {A Model for Forecasting the Product Demand in Tile and Ceramic Industry}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {3}, number = {1}, pages = {159-176}, year = {2013}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {Forecasting the product demand is one of the most important activities of every organization for planning the sale and finally making a comprehensive plan. It in fact determines the amount of the activities an organization carries out in the future and also provides the managers with a clear understanding of the amount and quality of the respected activities. In this article, a model based on Artificial Intelligence and Data Mining algorithms is proposed for predicting the amount of sale in tile and ceramic industry. The proposed model is a hybrid model consisting of dimensionality reduction, clustering and forecasting. In order to construct the model, this research uses independent component analysis, Manifold learning, K-means clustering and support vector regression. The present research studies 50 cases of Irana Tile Company's past 3 years of monthly sales. Because of the decrease in generic and sampling errors, the results obtained from this model show a superior precision compared to other traditional forecasting methods.}, keywords = {Demand Forecasting,Support Vector Regression,Manifold Learning,Independent Component Analysis,K-means clustering}, title_fa = {طراحی مدل پیش بینی تقاضا در صنعت کاشی و سرامیک}, abstract_fa = {پیش‌بینی تقاضا جزء مهم‌ترین فعالیتهای هر سازمان برای برنامه‌ریزی فروش و در نهایت برنامه ریزی جامع بوده و در واقع تعیین کننده حجم فعالیتهای سازمان در آینده می باشد. همچنین درک درستی از میزان وکیفیت فعالیتهای مزبور را برای مدیران فراهم می نماید. در این مقاله بر اساس مبانی علوم هوش‌مصنوعی و داده‌کاوی، به ارائه مدلی جهت پیش‌بینی میزان فروش در صنعت کاشی و سرامیک پرداخته شده است.مدل پیشنهادی، یک مدل ترکیبی شامل کاهش بعد، خوشه‌بندی و پیش‌بینی بوده و به منظور اجرای مراحل مختلف آن از الگوریتم‌های آنالیز مؤلفه‌های مستقل، یادگیری منیفلد، خوشه‌بندی کامینز و رگرسیون بردار پشتیبان، استفاده شده است. در تحقیق حاضر 50 مورد از فروش های ماهیانه مربوط به 3 سال گذشته شرکت کاشی ایرانا مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج بدست آمده از طریق پیش بینی فروش با مدل پیشنهادی، بدلیل کاهش خطاهای عمومی و خطاهای نمونه در مقایسه با مدلهای سنتی پیش بینی، از دقت بالاتری برخوردار می باشد.}, keywords_fa = {پیشبینی تقاضا,رگرسیون بردار پشتیبان,یادگیری منیفلد,آنالیز مؤلفه‌های مستقل,خوشه‌بندی کامینز}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87326.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87326_ecc62e26df29bf17d7c5be52e49cd679.pdf} }