@article { author = {Jafarnejad, Ahmad and Safari, Hossein and Mohseni, Maryam}, title = {Analysis Relationships among Practices of Supply Chain Management Paradigms and Performance Measures by Interpretive Structural Modeling Approach (ISM)}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {5}, number = {2}, pages = {9-31}, year = {2015}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {Nowadays, companies are seeking to find suitable supply chain paradigms to gain better performance and improve their competitiveness. Because competition between supply chains has been replaced by competition between companies. Among different paradigms in supply chain management, integrating lean, agile and resilient paradigms are considered as a new idea to gain better performance and competitiveness. The main purpose of this paper is to determine the importance practices of lean, agile and resilient that top managers should focus on them to improve their supply chain's performance. To this end, interpretive structural modeling (ISM) approach is used to analyze relationships among lean, agile and resilient practices and supply chain performance measures. This approach classifies variables according to their driving or dependence power. As the results shows, the practice "supplier relationship" is with strong driving power and also, performance measure "cash-to-cash cycle" is with weak driving power and strong dependence power. It means that, this measure is strongly influenced by the other variables but does not affect them.}, keywords = {Lean,Agile,Resilient,Supply Chain Performance,Interpretive Structural Modeling}, title_fa = {تحلیل روابط میان اقدامات پارادایم‌های مدیریت زنجیره تأمین و معیارهای عملکردی با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری}, abstract_fa = {امروزه، شرکت‌ها برای دستیابی به عملکرد بهتر و بهبود رقابت‌پذیری، به دنبال یافتن پارادایم‌های مناسب زنجیره تأمین خود هستند؛ زیرا رقابت بین زنجیره‌های تأمین جایگزین رقابت بین شرکت‌ها شده است. در میان پارادایم‌های مختلف مدیریت زنجیره تأمین، ترکیب پارادایم‌های ناب، چابک و تاب­آور ایده‌ای جدید برای دستیابی به عملکرد بهتر و رقابت‌پذیری به‌شمار می‌رود. هدف اصلی این مقاله، شناسایی اقدامات مهم ناب، چابک و تاب‌آوری است که مدیران ارشد باید برای بهبود عملکرد زنجیره‌های تأمین بر آنها تمرکز کنند؛ ازاین‌رو رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری به‌عنوان روش‌شناسی مناسب برای تعیین روابط میان اقدامات ناب، چابک و تاب آور و عملکرد زنجیره تأمین و نیز طبقه‌بندی آنها بر اساس قدرت نفوذ و وابستگی در نظر گرفته شده است. با توجه به نتایج این پژوهش، اقدام ارتباط با تأمین‌کننده در پایین­ترین سطح با قدرت نفوذ بالا و معیار عملکردی چرخه نقدینگی با قدرت نفوذ ضعیف و وابستگی بالا است؛ به این معنا که به­شدت تحت­تأثیر سایر متغیرهای مورد­مطالعه قرار دارد؛ اما بر آنها تأثیری ندارد.}, keywords_fa = {ناب,چابک,تاب آور,عملکرد زنجیره تأمین,مدلسازی ساختاری تفسیری}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87255.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87255_9d23eafa8d93c081342c4aabb8240c5a.pdf} } @article { author = {Hasani, Aliakbar}, title = {Marketing Strategies Selection for Supply Chain Management under Uncertainty Propagation}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {5}, number = {2}, pages = {33-62}, year = {2015}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {In this paper, we consider a closed-loop supply chain supplying products to markets and an after-sales supply chain providing spare parts to fulfill after-sales commitments. Uncertainties of product demand and facility capacity are considered via using continuous probability distribution function and are formulated in the form of a nonlinear mixed integer programming model. In addition, marketing strategies selection for supply chain management and reliable flow creation during the planning periods are considered. Here, we propose a comprehensive mathematical model for determining the best marketing strategies and preserving reliable flow dynamics throughout the chains’ networks. A new memetic algorithm is developed that incorporates genetic algorithm and adaptive variable neighborhood search to find the best solutions. Efficiency of the proposed memetic algorithm is evaluated by comparing its performance with two other solution algorithms. The proposed model and its solution approach are tested using data from an engine production company. We derive some managerial insight by analyzing the correlations among the marketing strategies and how they affect each other.}, keywords = {Marketing Strategies Selection؛ Uncertainty Propagation,Memetic Algorithm}, title_fa = {انتخاب استراتژی‌های بازاریابی زنجیره تأمین در شرایط انتشار عدم‌قطعیت}, abstract_fa = {در این مقاله، یک زنجیره تأمین حلقه‌ بسته با هدف پاسخگویی به تقاضای مشتریان و ارائه خدمات پس­ازفروش با حداکثر سود ممکن بررسی شده است. عدم­قطعیت پارامترهای تقاضای مشتریان و ظرفیت تسهیلات از طریق تابع توزیع احتمال پیوسته درمدلاعمالشده ومسئلهبهروش برنامه‌ریزیتصادفیودرغالب یکمدلبرنامه‌ریزی غیرخطی عددصحیحمختلط، فرمول‌بندیشدهاست؛ علاوه بر آن انتشار عدم‌قطعیت بین سطوح زنجیره تأمین در نظر گرفته شده و تأثیر آن بر سطح پاسخگویی به تقاضای مشتریان نیز ارزیابی شده است. همچنین، امکان انتخاب بهترین استراتژی بازاریابی برای زنجیره تأمین و ایجاد یک جریان قابل‌اطمینان در طی دوره برنامه‌ریزی لحاظ شده است. مدل ارائه‌شده با استفاده از یک الگوریتم ممتیک مبتنی بر الگوریتم‌های ژنتیک و جست­وجوی همسایگی متغیر انطباق‌پذیر حل شده است. کارایی الگوریتم حل با مقایسه عملکرد آن با دو الگوریتم فراابتکاری دیگر ارزیابی شده است. مدل و روش حل ارائه‌شده برای یک مسئله نمونه در صنعت تولید موتور خودرو اجرا شده است؛ درنهایت مجموعه‌ای از توصیه‌های مدیریتی با توجه به تحلیل نتایج و یافته‌های تحقیق پیرامون همبستگی و تأثیرات متقابل استراتژی‌های بازاریابی مدنظر ارائه شده است. نتایج، حاکی از تأثیر چشمگیر انتشار عدم‌قطعیت بر برنامه‌ریزی در سطح زنجیره تأمین و عملکرد و اندرکنش متفاوت هر یک از استراتژی‌های بازاریابی مدنظر است.}, keywords_fa = {انتخاب استراتژی بازاریابی,انتشار عدم قطعیت,الگوریتم ممتیک}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87256.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87256_9fb21b1eba2d011fd0f7af5bab34765b.pdf} } @article { author = {Farsijani, Hassan}, title = {Specifying the Role of Theory of Constraints in order to Achieve World-Class Business}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {5}, number = {2}, pages = {63-81}, year = {2015}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {The purpose of the current research was presentation of service system as an integrated system utilizing continuous improvement of theory of constraints as well as exploratory and innovative pattern methods for its implementation in Hamkaran System Company for increasing its competitiveness. This was done utilizing 5-step concentration process which is considered a system-based process, applied for structuring management decision in the context of continuous improvement and recognition of vital parts of the processes. Hamkaran System Company was utilized for theory of constraints, followed by simulation using Arena Software in order to generalize and bringing facts and results closer to the reality. The results of the present research demonstrates the potentials of the service industries managers in the recognition of vital factors influencing company competitivability using repeated cycles of the theory of constraints for increasing breakdown and finding new constraints and establishing equilibrium in the whole system. The present research can be considered as a key for future researches in order to achieve new applied solutions for the problem. The results can be applied for all similar service and productive companies. }, keywords = {Theory of Constraints,Service Companies,5-Step Concentration Process in the Theory of Constraints,Simulation}, title_fa = {تبیین نقش تئوری محدودیت‏ها جهت دستیابی به بنگاه های اقتصادی در کلاس جهانی}, abstract_fa = {هدف از طراحی و اجرای این پژوهش ارائه‏ سازمان خدماتی به‌­عنوان یک سیستم است و کوشش شده با بهره‏‌گیری از مفهوم مبتنی بر «بهبود مستمر» تئوری محدودیت‏‌ها و همچنین استفاده از روش‏های اکتشافی و شیوه‌‏های نوآورانه، الگویی برای چگونگی اجرای این فلسفه در سازمان «همکاران سیستم» به‌­منظور رقابتی­شدن، ارائه شود؛ بدین منظور از روش فرآیند تمرکز پنج‌­مرحله‏ای که روشی مبتنی بر سیستم است و برای ساختاردهی تصمیم‌‏گیری مدیریتی در چارچوب بهبود مستمر و شناسایی نقاط حیاتی فرآیند به­‌کار می­‌رود، استفاده شده است. برای اجرای تئوری محدودیت‏ها در شرکت مورد‌مطالعه و به­منظور تعمیم نتایج و نزدیک‏ترکردن مسئله به واقعیت از روش شبیه‏سازی با کمک نرم‏افزار «آرنا» استفاده شد. یافته‏های این پژوهش توانایی مدیران صنایع خدماتی در شناسایی عوامل حیاتی مؤثر بر روی رقابتی‌­شدن سازمان آنها با اجرای چرخه‏ تکراری تئوری محدودیت‌‏ها برای شکستن و یافتن محدودیت‏‌های جدید را افزایش داده و باعث ایجاد تعادل در کل سیستم می‏‌شود. این پژوهش می‌‏تواند برای انجام پژوهش‌­های آتی به­‌منظور دستیابی به راه‏کارهای عملی جدیدتر برای حل مسئله و ارائه راه‏کارهای پیشنهادی، راه‏گشا باشد؛ همچنین نتایج این پژوهش در کلیه‏ سازمان‏های خدماتی و تولیدی قابل‌استفاده است.      }, keywords_fa = {تئوری محدودیت‏ها,سازمان‏های خدماتی,پنج گام متمرکز تئوری محدودیت‏ها,شبیه‏سازی}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87257.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87257_be198dd4daf45fc6b035a1d6167dc72e.pdf} } @article { author = {Bahrami, Mohammad Reza and Hashemzade, Gholamreza and Alirezaei, Abootorab}, title = {Modeling Performance of Data center Networks using System Dynamics Approach}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {5}, number = {2}, pages = {83-106}, year = {2015}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {In today’s world, enterprises are in dire need of using information technology systems to do their missions. This requires development of data centers using which, they can present existing rules, strategies, and structures in the technology context. Since then, it became clear that the accurate performance of the data centers leads to consistence, acceleration of access, and continuation of the business of enterprises, but despite of presenting relevant models, there are still obscurities in the identification of key influential variables. The purpose of this study is to present a dynamic model of data center networks using Venism software, in which 125 influential variables, relevant to 15 stock variables, are derived by reviewing the literature and 12 causal loops were identified. Then, the model is presented, as causal-loop diagrams and the stock-flow model and various scenarios such as enhancing training capacity and appeal, imposing overload on the network and switch failure are examined. Considering the results and the sensitivity analysis performed, it became clear that the appeal of the services, the skills attained, and the quality, as well as the bandwidth tolerance capacity, storing, and processing power of the data center has significant importance in identifying the level of performance of the data center. }, keywords = {Performance Improvement؛ Datacenter Network,system dynamics}, title_fa = {مدلسازی عملکرد شبکه‌های مراکزداده با رویکرد پویایی‌های سیستم}, abstract_fa = {امروزه سازمان‌ها برای انجام مأموریت‌های خود نیاز مبرم به استفاده از سامانه‌­های فناوری اطلاعات دارند که این امر ایجاد مراکز داده‌ها را به یک الزام تبدیل کرده است وسازمان­‌ها به‌وسیله آن می‌توانند قوانین، استراتژی و ساختارهای موجود را در بستر فناوری اطلاعات ارائه کنند. عملکرد صحیح مراکز داده سبب پایداری، تسریع دسترسی و تداوم کسب‌وکار سازمان‌ها خواهد شد؛ اما باوجود ارائه مدل‌های مرتبط هنوز ابهاماتی در شناسایی متغیرهای کلیدی و تأثیرگذار وجود دارد. هدف این پژوهش ارائه یک مدل پویای شبکه مراکزداده بااستفاده از نرم‌افزار Vensimاست که در آن بیش از 125 متغیر مؤثر و مرتبط با 15 متغیر حالت از طریق مطالعه مبانی نظری موضوع استخراج‌ و 12 حلقه علّی حلقوی شناسایی و تعریف شده است؛ سپس مدل به‌صورت نمودارهای علت‌­و­معلولی و مدل جریان انباشت ارائه شده و سیاست‌های مختلفی مانند: افزایش ظرفیت آموزش و جذابیت، تحمیل بار اضافی بر شبکه و خرابی سوییچ بررسی می‌­شود. با توجه به نتایج و تحلیل حساسیت انجام‌شده، مشخص شد که جذابیت سرویس‌ها، مهارت کسب‌شده و کیفیت به همراه ظرفیت تحمل پهنای باند، ذخیره‌سازی و قدرت پردازشی مرکز داده دارای اهمیت بسزایی در تعیین میزان عملکرد مراکز داده است.}, keywords_fa = {بهبود عملکرد,شبکه مراکز داده,پویایی‌های سیستم}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87258.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87258_88ed000caf306b92ce6573aaa9849bea.pdf} } @article { author = {Taleizadeh, Ata Allah and Mohammadi, Reyhaneh}, title = {Optimizing the Selling Price and Advertising Cost in a Two Layers Supply ChainIncluding a Manufacturer and Two Retailers}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {5}, number = {2}, pages = {107-127}, year = {2015}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {In this research, marketing and pricing decisions of a two-level supply chain consisting of one manufacturer and two competing retailers have been considered.Theinfluences of manufacturer participation in local advertising costs of retailers have beenstudied. Since competition in the supply chain exists, the game theories are used to solve the model. For this purpose, manufacturer acts as Stackelberg leader who specifies wholesale prices for each retailer. Demand is dependent on the price and advertising. In this study, optimal pricing and advertising costs are determined such that maximizes the total profits. Finally, numerical examples are provided.By using the results of numerical example we can conclud that the manufacturerparticipationinlocaladvertising costs of retailers is effective and increases total profits of chain.}, keywords = {pricing,Supply Chain,game theory,Cooperative Advertising}, title_fa = {بهینه سازی قیمت فروش و هزینه تبلیغات در یک زنجیره تأمین دوسطحی شامل یک تولیدکننده و دو خرده فروش}, abstract_fa = {پژوهش حاضرتصمیم‌­های قیمت­‌گذاری و بازاریابی در یک زنجیره­‌تأمین دوسطحی، شامل یک تولیدکننده و دو خرده‌­فروش رقیب را در نظر گرفته است؛ همچنین تأثیر مشارکت تولیدکننده در هزینه‌های تبلیغات محلی خرده­‌فروشان بررسی شده است. از آنجاکه موضوع رقابت در زنجیره­‌تأمین مطرح است، برای حل مدل از ابزار «نظریه بازی­‌ها» استفاده شده است؛ بدین منظور تولیدکننده به‌­عنوان رهبر استکلبرگ عمل کرده و قیمت عمده‌­فروشی را برای خرده­‌فروشان تعیین می­‌کند. تابع تقاضا وابسته به قیمت و تبلیغات درنظر گرفته شده است. در این پژوهش مقادیر بهینه قیمت و هزینه­‌های تبلیغات به نحوی تعیین می­‌شود که سود کل حداکثر شود؛ در نهایت یک مثال عددی نیز ارائه شده است. بااستفاده از نتایج مثال عددی می­توان به این نتیجه رسید که مشارکت تولیدکننده در هزینه‌­های تبلیغات محلی خرده‌­فروشان سودمند بوده و موجب افزایش سود کل زنجیره‌­تأمین می­‌شود.}, keywords_fa = {قیمت گذاری,زنجیره تأمین,نظریه ی بازی ها,همکاری در تبلیغات}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87259.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87259_3b74d476584dbfd40c2b6c99fa7eb675.pdf} } @article { author = {Shahbandarzadeh, Hamid and Paykam, Alireza}, title = {Employment of a Weighted Fuzzy Multi-Objective Programming Model to Determine the Amount of Optimum Purchasing from Suppliers}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {5}, number = {2}, pages = {129-152}, year = {2015}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {In the last decade, purchasing management in supply chain and correctly selection of supplier have been of challenges for the relevant companies. Hence a supplier selection problem, which is generally a Multi-Criteria Decision Making (MADM) problem, was considered as a Multi-Objective Linear Programming (MOLP) problem in the present research. Afterwards, the multi-objective programming model was designed to determine the optimum order values according to the limitations and research objectives and the weighted fuzzy multi-objective programming model and maximum-minimum method were employed in order to solve it. Moreover, fuzzy constraints and the weights of objectives, which are obtained from Fuzzy Analytical Hierarchy Process (FAHP), were put in the objective function related to the max-min model and the model was implemented afterward. Assuming that the decision maker is not satisfied with the obtained response, Arikan model can be used in which the weight of objectives and fuzzy constraints are considered in the model in order to reach to the desired level in the objectives and fuzzy constraints and to specify the amount of optimum purchasing from suppliers.}, keywords = {Supplier Selection,Weighted Fuzzy Multi-Objective Programming,Optimal Purchases,Fuzzy Analytical Hierarchy Process}, title_fa = {به‌کارگیری مدل برنامه‌ریزی چندهدفه فازی وزن‌دار به منظور تعیین میزان خرید بهینه از تأمین‌کنندگان}, abstract_fa = {در دهه اخیر، مدیریت خرید در زنجیره تأمین و انتخاب تأمین‌کننده مناسب، چالشی برای شرکت‌ها در یک زنجیره عرضه بوده است؛ بنابراین در این مطالعه یک مسئله انتخاب تأمین‌کننده که به‌طورکلی یک مسئله تصمیم‌گیری چندمعیاره است، به‌صورت یک مسئله برنامه‌ریزی خطی چندهدفه در نظر گرفته شده است؛ در ادامه مدل برنامه‌ریزی چندهدفه برای تعیین مقادیر سفارش بهینه به تأمین‌کنندگان با توجه به محدودیت‌ها و اهداف پژوهش، طراحی و برای حل آن از «مدل برنامه‌ریزی چندهدفه فازی وزن‌دار» و از روش «بیشینهـکمینه» استفاده شده و اوزان اهداف و محدودیت‌های فازی که از روش «تحلیل سلسله‌­مراتبی فازی» به­دست می‌آیند در تابع هدف مدل بیشینهـکمینه قرار داده‌ شده و مدل اجرا می‌شود. با فرض اینکه تصمیم‌گیرنده از جواب‌های به‌دست‌آمده راضی نباشد، از «مدل آریخان» با در نظر گرفتن وزن اهداف و محدودیت‌های فازی در این مدل، استفاده می‌شود تا درنهایت تصمیم‌گیرنده به سطح‌های دستیابی موردنظر خود در اهداف و محدودیت‌های فازی برسد و میزان سفارش بهینه به تأمین‌کنندگان، مشخص شود.}, keywords_fa = {انتخاب تأمین‌کننده,برنامه‌ریزی چندهدفه فازی وزن‌دار,خرید بهینه,تحلیل سلسله مراتبی فازی}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87260.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87260_4b1354f8e69cd5f594a5dd9877df31cf.pdf} } @article { author = {Dorosrkar Ahmadi, Nahid and Shafie Nikabadi, Mohesen}, title = {An Intelligent Fuzzy Model to Evaluate Knowledge Management Processes in Supply Chain (Case: Iran- Khodro Company)}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {5}, number = {2}, pages = {153-175}, year = {2015}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {The basic purpose of this study is presenting an intelligent fuzzy model to evaluate knowledge management processes in supply chain of Iran Khodro. In this paper, at the first, knowledge management processes and their indicators were detected by literature review and then by factor analysis. After that a fuzzy expert system were presented in order to evaluate knowledge management processes. DEMATEL technique was used to determine the importance of dimensions and their indicators. The results showed that acquisition creation and generate knowledge and use application and exploiting have been more important that the other dimensions and these two dimensions have maximum effect on knowledge management processes performance.}, keywords = {Knowledge Management Process,Fuzzy Dematel,Fuzzy Expert System,Fuzzy Inference Rules}, title_fa = {ارائه یک مدل هوشمند فازی برای ارزیابی فرآیندهای مدیریت دانش در زنجیره تأمین (مورد مطالعه: شرکت ایران‌خودرو)}, abstract_fa = {امروزه موضوع مدیریت دارایی‌های نامشهود سازمان ازجمله دانش، به‌عنوان بخشی از منابع حیاتی مورد­توجه زیادی قرار گرفته است. فرآیندهای مدیریت دانش، فرآیندهای نظام‌مندی هستند که برای دستیابی، سازمان‌دهی و ارتباط با دانش ضمنی و آشکار کارکنان به‌­کاربرده‌می‌شوند؛ در این راستا هدف اصلی پژوهش حاضر، ارائه یک مدل خبره- دیمتل فازی برای ارزیابی فرآیند مدیریت دانش در زنجیره تأمین «ایران­خودرو» است؛ بنابراین ابتدا با مروری بر مبانی نظری، مؤلفه‌های فرآیندهای مدیریت دانش و شاخص‌های آن‌ها استخراج ‌شده و بااستفاده از تحلیل عاملی شاخص‌های مؤثر حفظ شدند؛ سپس یک سیستم خبره فازی برای ارزیابی فرآیندهای مدیریت دانش ارائه شد. از روش دیمتل فازی نیز برای تعیین اهمیت هر یک از مؤلفه‌ها و شاخص‌ها استفاده شده است. داده‌های پژوهش بر اساس آراء خبرگان در صنعت خودرو جمع‌آوری شد و قواعد استنتاج فازی برای ارزیابی سطح فرآیندهای مدیریت دانش بر اساس مؤلفه‌های کسب، خلق، تولید دانش؛ سازمان‌دهی، نگهداری، انبار؛ انتقال، اشتراک، توزیع؛ استفاده، کاربرد و نگهداری و ارزیابی و بازخورد به‌عنوان متغیرهای ورودی استفاده شدند. نتایج نشان داد مؤلفه‌های کسب، خلق، تولید دانش و استفاده، کاربرد و نگهداری بیش­ترین اهمیت را در میان فرآیندهای مدیریت دانش داشته و بیش­ترین تأثیر را بر سطح عملکرد فرآیندهای مدیریت دانش می‌­گذارند.}, keywords_fa = {مدیریت دانش,دیمتل فازی,سیستم خبره فازی,زنجیره تأمین}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87261.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87261_9b87fac3fbbeee2920a372beeaaab74f.pdf} }