%0 Journal Article %T طراحی الگوی فرآیندی توسعه محصولات نرم‌افزاری با رویکرد مدل‌سازی ساختاری تفسیری %J چشم‌انداز مدیریت صنعتی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2251-9874 %A نائیجی, محمدجواد %D 2015 %\ 05/22/2015 %V 5 %N 1 %P 99-118 %! طراحی الگوی فرآیندی توسعه محصولات نرم‌افزاری با رویکرد مدل‌سازی ساختاری تفسیری %K توسعه محصول جدید %K توسعه نرم‌افزار %K الگوی فرآیندی %K مدل‌سازی ساختاری تفسیری %R %X ادبیات موجود درزمینه توسعه محصول جدید بسیار به محصولات فیزیکی توجه کرده است و این در حالی است که محصولات نرم‌افزاری ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که باید به آن‌ها در فرآیند توسعه محصول توجه شود. هدف این مقاله شناسایی مراحل توسعه محصولات نرم‌افزاری و تحلیل تعاملات میان این مراحل، با استفاده از رویکرد مدل‌سازی ساختاری تفسیری است. با مرور ادبیات و تحلیل عاملی اکتشافی، هشت مرحله توسعه محصولات نرم‌‌افزاری، شامل تحلیل فرصت‌های بازار، ایده‌پردازی، ایجاد مفهوم، توسعه طراحی، مهندسی نمونه‌ای، بازبینی تولید، تولید انبوه و توسعه نسخه‌های اصلاحی شناسایی شدند. سپس این مراحل براساس قدرت وابستگی و قدرت نفوذ طبقه‌بندی شده است. مدل پیشنهادی این تحقیق به شناخت روابط و وابستگی مراحل توسعه محصول کمک می‌کند و نقشه راهی ارائه می‌دهد که می‌تواند احتمال موفقیت توسعه محصولات نرم‌افزاری را افزایش دهد. %U https://jimp.sbu.ac.ir/article_87266_e2cb19518b1382bc344899d27f871290.pdf