%0 Journal Article %T مدل توسعه محصول جدید در صنعت خودروسازی کشور %J چشم‌انداز مدیریت صنعتی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2251-9874 %A عالم تبریز, اکبر %A حمیدی زاده, محمدرضا %A دری نوکرانی, بهروز %A محمدی پلارتی, محسن %D 2017 %\ 08/23/2017 %V 7 %N 2 %P 33-51 %! مدل توسعه محصول جدید در صنعت خودروسازی کشور %K توسعه محصول جدید %K ذی نفعان سازمان %K الگوی داده بنیاد %K صنعت خودروسازی %R %X ریسک بالای شکست در پروژه ­های طراحی و ضعف در تحقق فرآیند بهینه توسعه محصولات جدید در صنعت خودروسازی از یک سو و ناکارآمدی این حوزه در شناسایی و الگوسازی نظام طراحی محصولات جدید از سوی دیگر، در زمره مهم‌ترین مسائل پیش روی حوزه صنعت خودرو قرار دارد. این در حالی است که امکان بومی‌سازی و ترازسنجی الگوهای برتر موجود در این خصوص، با چالش ­ها و مسائل متعددی روبه‌رو است. از این ‌رو هدف از ارائه این پژوهش طراحی و تبیین الگوی توسعه محصول جدید در صنایع خودروسازی کشور است. این پژوهش با بهره ­گیری از رویکرد توسعه­ای-کاربردی، راهبرد داده ­بنیاد را دنبال کرده و با بهره­ گیری از الگوی دلفی، مدل پیشنهادی توسط خبرگان اعتبارسنجی شده است. نتایج پژوهش حاکی از وجود یک الگوی چهار­مرحله­ ای مشتمل بر ایده ­پردازی، ارزیابی فنی و بازار، غربالگری و انتخاب طرح در طراحی محصولات جدید است.  %U https://jimp.sbu.ac.ir/article_87200_3823f7bce5f2a8965c1f37e193caba38.pdf