%0 Journal Article %T بررسی تاثیر تصمیم ‏گیری مشتریان با ترجیحات ریسک متفاوت بر ارائه‏ کنندگان وارانتی: رویکرد عامل محور %J چشم‌انداز مدیریت صنعتی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 2251-9874 %A اصغری زاده, عزت الله %A صادقی مقدم, محمدرضا %A صفری, حسین %A سلطانی نشان, مهسا %D 2019 %\ 05/22/2019 %V 9 %N 1 %P 31-59 %! بررسی تاثیر تصمیم ‏گیری مشتریان با ترجیحات ریسک متفاوت بر ارائه‏ کنندگان وارانتی: رویکرد عامل محور %K وارانتی %K مدل سازی عامل محور %K ترجیحات ریسک %K تصمیم ‏گیری عقلایی %K تصمیم‌گیری ‏اجتماعی %R 10.52547/jimp.9.1.31 %X رقابت فزاینده موجب شده تا تولیدکنندگان به دنبال راهی برای جذب بیشتر مشتریان باشند، در این بین اطمینان دادن به مشتری که کالای خریداری شده وی کیفیت لازم را دارد و آن طور که انتظار دارد کار می‌کند، عنصری حیاتی به شمار می‌آید. یکی از روش‌های اطمینان دادن به مشتریان ارائه وارانتی‏ هایی است که نه تنها ریسک خرابی محصول را کم کند، بلکه مطابق با خواسته‌ها و نیازهای وی نیز باشد. این پژوهش به دنبال درک تصمیم ‏گیری‏ های متفاوت مشتریان بازار وارانتی و تاثیرات آن بر روی نتایج کوتاه ‏مدت و بلند‏مدت ارائه ‏کنندگان وارانتی است. مشتریان این بازار ترجیحات متفاوتی از نظر ریسک دارند و برای تمدید قرارداد خود ممکن است دو نوع عقلایی و اجتماعی تصمیم بگیرند. نتایج حاصل از تصمیم‏ گیری متفاوت مشتریان ناهمگون در بازه کوتاه ‏مدت و بلندمدت روی سودآوری و مشتریان باقیمانده ارائه‏ کنندگان وارانتی تحلیل شده است. این مقاله از رویکرد عامل محور استفاده می ‏کند. نتایج نشان می ‏دهد که تعداد مشتریانی که مایل به تمدید قرارداد هستند، و نیز سودآوری ارائه ­کنندگان خدمات متاثر از جامعه مشتریان و نوع تصمیم ­گیری آنان خواهد بود. همچنین با در نظر گرفتن کلیه حالت ­ها، در کوتاه ­مدت، ارائه­ کننده اول و در بلند مدت ارائه­ کننده دوم قادر به حفظ مشتریان و کسب سودآوری بیشتر خواهد بود. %U https://jimp.sbu.ac.ir/article_87151_6e61ac410bbb62b88938f4225b387af0.pdf