per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2020-02-20
9
4
9
40
10.52547/jimp.9.4.9
87469
Original Article
طراحی شبکه زنجیره تأمین یکپارچه خون تحت شرایط عدمقطعیت با درنظرگرفتن انتقالات جانبی
Integrate Blood Supply Chain Network Design with Considering Lateral Transshipment under Uncertainty
منصور دودمان
1
علی بزرگی امیری
alibozorgi@ut.ac.ir
2
کارشناسی ارشد، پردیس دانشکدههای فنی، دانشگاه تهران.
دانشیار، پردیس دانشکدههای فنی، دانشگاه تهران.
یکی از کلیدیترین بخشهای یک سیستم سلامت، زنجیره تأمین خون است که سهم زیادی از هزینههای این سیستم را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین هرگونه پیشرفتی در عملکرد زنجیره تأمین خون میتواند بهطور چشمگیری به بهبود کارایی و صرفهجویی در هزینههای سیستمهای سلامت بیانجامد. در این پژوهش، یک مدل دوهدفه برای طراحی شبکه زنجیره تأمین خون با هدف کاهش هزینه تأسیس تسهیلات ثابت و موقت، هزینههای انتقال فرآوردههای خونی و حداقلکردن حداکثر میزان کمبود ارائه شده است. با توجه به عدمقطعیتهای موجود در عرضه و تقاضا، برای مقابله با کمبود و افزایش سطح پاسخگویی، انتقالات جانبی بین بیمارستانها در نظر گرفته شده است. مدل غیرقطعی به کمک روش فازی خیمنز به مدل قطعی تبدیل شده و در ادامه مدل دوهدفه با استفاده از روش ترابی و حسینی، به مدل تکهدفه تبدیل شده است. نتایج محاسباتی حاصل از مدل نشان میدهد در مدل فازی بهدلیل وجود α-cut، مدل انعطافپذیرتر شده؛ درحالیکه در شرایط قطعیت، بهدلیل قطعیبودن مقادیر پارامترها، اجازه انعطافپذیری به مقادیر پارامترهای مدل داده نمیشود. مدل فازی علاوه بر نزدیکبودن به محیط واقعی، سبب میشود مدیران با توجه به عدمقطعیت موجود بر اساس میزان درجه مطلوبیت لازم اقدام به تصمیمگیری کنند.
One of the most critical sections in a healthcare system, is blood supply chain that has owned significant portion of the costs of this system. So, any improvement in the blood supply chain performance can impressively lead to efficiency improvement and saving in the healthcare systems’ costs. In this research, a bi-objective model is presented for blood supply chain network design with aiming at decreasing main and temporary facilities opening cost, transportation costs of blood-derived products and minimizing the maximum shortage. Due to uncertainty in supply and demand, for dealing with shortage and increasing of responsiveness, lateral transshipment among hospitals is considered. Uncertain model is converted to deterministic model using Jiménez fuzzy and then the bi-objective model is transformed to a single objective model using Torabi-Hassini’s method. Computational results obtained from the model shows that in fuzzy model, because of -cut, the model is more flexible while in the certainty situation, because of certainty in parameters, model’s parameters value are not allowed to be flexible. Fuzzy model in addition to closeness to real environment, causes that managers make decisions based on uncertainty based on desirability. Also, model fuzzy has not significant impact on computational complexity and solving time.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87469_4b7c7acdde9a855f2e0978a99df8934d.pdf
مدیریت زنجیره تأمین خون
مکانیابی ـ تخصیص
عدم قطعیت
برنامهریزی امکانی
انتقالات جانبی
Blood Supply Chain Management
Location-Allocation
Uncertainty
Possibilistic Programming
Lateral Transshipment
per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2020-02-20
9
4
41
61
10.52547/jimp.9.4.41
87470
Original Article
توسعه یک روش هوشمند خوشهبندی چندمعیاره مبتنی بر پرامتی
Developing an Intelligent Multi Criteria Clustering Method Based on PROMETHEE
امیر دانشور
daneshvar.amir@gmail.com
1
مهدی همایون فر
homayounfar79@gmail.com
2
آنیا فرهمندنژاد
ania.farahmandnezhad@yahoo.com
3
استادیار مدیریت صنعتی، واحد الکترونیکی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
استادیار مدیریت صنعتی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران.
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، واحد الکترونیکی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
در سالهای اخیر مسئله جدیدی با عنوان «خوشهبندی چندمعیاره» ظهور کرده که هدف آن، دستهبندی گزینهها در گروههای همگنی به نام خوشه با توجه به معیارهای ارزیابی متفاوت است. در ادامه پژوهشهای انجامگرفته در مبانی نظری، پژوهش حاضر با ترکیب الگوریتم K- میانگین و تکنیک پرامتی، بهدنبال توسعه یک روش جدید خوشهبندی چندمعیاره است. پارامترهای مسئله، پروفایلهای جداکننده خوشهها هستند که برای بهینهسازی آنها از الگوریتم ژنتیک استفاده شده است. برای تنظیم پارامترهای ژنتیک نیز از روش تاگوچی استفاده میشود. در این مدلسازی، متغیرها در هر مرحله از بهروزرسانی جوابها، با توجه به فاصله امتیاز جریان خالص خود از پروفایلها به نزدیکترین خوشه تخصیص مییابند. عملگر جهش نیز صرفاً زمانی اعمال میشود که میزان شباهت کروموزومها در هر جمعیت به حد خاصی برسد که این هوشمندسازی موجب کاهش زمان محاسباتی شده است. درنهایت با اجرای روش پیشنهادی بر روی چند نمونه مسائل تصادفی مالی، عملکرد آن با سایر الگوریتمهای شناختهشده خوشهبندی مقایسه شده است. نتایج نشان میدهد که روش پیشنهادی ضمن تعیین تعداد بهینه خوشهها، در مقایسه با سایر الگوریتمها، جوابهای دقیقتری ارائه میدهد.
In recent years, a new issue called "multi-criteria clustering" has emerged that aims at grouping alternatives into homogeneous classes called clusters according to different evaluation criteria. Following the related studies in literature, by combining K-means algorithm and PROMETHEE technique, this paper aims to present a new multi-criteria clustering method. The parameters of the problem are the cluster separator profiles which genetic algorithm (GA) is used to optimize them. In the modeling process in each stage of updating responses, alternatives allocate to the nearest cluster according to the distance of their pure flow of privileges from the profiles. The mutation operator is only applied when the chromosomes’ similarity level in each population reaches to a certain level which this intelligence reduces the computation time. Finally, by simulating the proposed algorithm and some well-known clustering algorithms based on the several financial databases the efficiency of the algorithm compared to other algorithms. The results show the algorithm, in addition to determine the optimal number of clusters in comparison to other algorithms, also provides better results.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87470_6bb05ceeda7f456d6992e185c421b7d9.pdf
خوشهبندی چندمعیاره
الگوریتم ژنتیک
الگوریتم K-میانگین
شاخص سیلوئت
پرامتی
Multi-Criteria Clustering
Genetic algorithm
K-Means Algorithm
Silhouette Index
PROMETHEE
per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2020-02-20
9
4
63
88
10.52547/jimp.9.4.63
87471
Original Article
طراحی و تدوین مدل بازاحیای بنگاههای صنعتی راکد (مورد مطالعه: استان کرمانشاه)
Designing and Arranging a Model for Revival Stagnant Industrial Enterprises
(Case Study: Kermanshah Province)
صبا امیری
amiri.saba00@yahoo.com
1
نادر نادری
naderi_ksh@yahoo.com
2
یوسف محمدیفر
yosefmohamadifar@gmail.com
3
بیژن رضایی
rezaee61@yahoo.com
4
دانشجوی دکتری، دانشگاه رازی.
استادیار، دانشگاه رازی.
استادیار، دانشگاه رازی.
استادیار، دانشگاه رازی.
بازاحیا یک رویداد انفرادی نیست، بلکه فرآیندی است که سلسلهای از وقایع و رویدادها آن را شکل میدهند. پژوهش کیفی حاضر با هدف طراحی و تدوین مدل بازاحیای بنگاههای صنعتی راکد با استفاده از نظریه دادهبنیاد و رهیافت نظاممند استراوس و کوربین در استان کرمانشاه انجام گرفت. به این منظور به کمک روشهای نمونهگیری قضاوتی و گلولهبرفی با 15 نفر از مدیران بنگاههای صنعتی، استادان دانشگاه، مسئولان دولتی و خبرگان بخش خصوصی، مصاحبه عمیق نیمهساختارمند در استان کرمانشاه انجام شد. برای بررسی روایی مدل، روش بررسی چندینباره متن مصاحبهها برای یافتن مدلی جدید یا اصلاح مدل اولیه و نیز تطبیق با معیارهای کرسول بهکار رفت و 467 کُد، 155 مفهوم و 42 زیرمقوله شناسایی شد. درنهایت مدل پژوهش در قالب مدل پارادایمی ارائه شد که در آن «بازاحیای بنگاههای صنعتی راکد» بهعنوان پدیده محوری متأثر از شرایط علّی پژوهش انتخاب شد. شرایط زمینهای و مداخلهگر به همراه پدیده محوری راهبردها را شکل دادند و پیامدهایی مانند بهبود شاخصهای عملکردی، جذب نیروی انسانی، افزایش نرخ بازده داراییها، افزایش ارزش ویژه برند و داراییهای بنگاه به همراه تثبیت وضعیت مالی شناسایی شد.
Revival is not an isolated event, but a process that forms a series of events. The present qualitative research was designed with the aim for arranging a model for revival stagnant industrial enterprises using the grounded theory and a systematic approach of Strauss and Corbin at Kermanshah Province. For this purpose, semi-structured interviews were conducted with help of sampling and snowball methods with 15 industrial managers, professors, government officials and private sector experts in Kermanshah provience. In order to investigate the validity of the research model, several methods of reviewing the text of the interviews were used to find a new model or to modify the original model and also to adapt to the criteria of Crreswell and 467 codes, 155 concepts and 42 subcategories were identified. Finally, the research model was presented in the form of a paradigm model that "the stagnation of industrial enterprises" was selected as a pivot phenomenon influenced by the circumstances of the research. Grounded and interventional conditions, along with the pivotal phenomenon, formed the strategies, and the consequences were identified such as improving performance indicators, attracting manpower, increasing asset returns, increasing brand equity and firm assets, along with consolidation of the financial position.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87471_2e9da095fa228017275560f9cb526faf.pdf
مدل بازاحیا
بنگاه صنعتی راکد
صنعت
رکود
استان کرمانشاه
Revival Model
Stagnant Industrial Enterpris
Industry
Stagnation
Kermanshah Province
per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2020-02-20
9
4
89
106
10.52547/jimp.9.4.89
87472
Original Article
حل مسئله مسیریابی ظرفیتدار با استفاده از تقلیل به مسئله کولهپشتی و ارائه روش ابتکاری مبتنی بر کلاسهبندی حریصانه
Solving the CVRP with Reduction to Knapsack Problem and Greedy Clustering Heuristic Method
امین فرحبخش
a.farahbakhsh@eng.basu.ac.ir
1
جواد بهنامیان
behnamian@basu.ac.ir
2
دانشجوی دکتری، دانشگاه بوعلیسینا.
دانشیار، دانشگاه بوعلیسینا.
مسئله مسیریابی وسایل نقلیه یکی از شناختهشدهترین مسائل بهینهسازی محسوب میشود که هدف آن، طراحی مجموعۀ بهینهای از مسیرها با کمترین هزینه برای سرویسدهی به مشتریان است؛ بهگونهای که با محدودیتهای موجود سازگار باشد. کاربرد عملی زیاد و وسعت حوزه این مسئله باعث توجه بسیار زیاد پژوهشگران به این مسئله شده است؛ اما سختی حل این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده که نیاز به وجود روشهای حل ابتکاری و فراابتکاری را افزایش داده است. این پژوهش یک روش ابتکاری حریصانه بر پایه روشهای ابتدا دستهبندی، سپس مسیریابی، برای حل مسئله مسیریابی وسایل نقلیه ظرفیتدار (CVRP) با استفاده از قابلیتهای تقلیل مسئله به مسئله کولهپشتی ارائه کرده است. از مزایای این روش میتوان به مواردی همچون درنظرگرفتن توأم معیارهای مؤثر مانند فاصله بین مشتریها، فاصله تا دپو و تقاضای نقاط در تصمیمگیری، سرعت و کیفیت جواب خوب و توانایی استفاده از مزایای تقلیل اشاره کرد. برای بررسی نتایج و مقایسه آنها از نمونههای استاندارد مربوط به CVRPLIB استفاده شده است.
The vehicle routing problem is one of the most well-known optimization problems, which aims to design an optimum set of routes with the lowest cost for servicing the customers in a way that is consistent with the existing constraints. The wide practical application and scope of this problem has attracted much attention from researchers. But in return, the severity of solving has created difficulties and increased the need for heuristic and meta-heuristic solutions. This research represents a greedy heuristic method based on first categorizing then routing methods, to solve the capacitated vehicle routing problem (CVRP) using the capabilities of problem reduction to the knapsack problem. The advantages of this method include the consideration of effective criteria such as distance between customers, distance between customers to depot and demand of points in decision making, decent speed and quality of solution and the ability to utilize the benefits of reduction. Standard samples from CVRPLIB were used to evaluate the results and comparing them.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87472_55b100d9ed677e159fa42f35c800bd4c.pdf
تقلیل
مسیریابی وسایل نقلیه
روش ابتکاری حریصانه
مسئله کوله پشتی
روش کلاسهبندی
Reduction
CVRP
Greedy Heuristic Algorithm
Knapsack Problem
Clustering Method
per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2020-02-20
9
4
107
137
10.52547/jimp.9.4.107
87483
Original Article
ارائه مدل جامع چندهدفه زنجیره تأمین حلقهبسته سبز چندسطحی ـ چندمحصولی با رویکرد کلاسیک مجموع وزندار: تولید جبهه پارتو (موردمطالعه: شرکت کفش شهپر ممتاز)
Presenting a Comprehensive Multi-Objective Model of the Multi level – Multi Product Green Closed-Loop Supply Chain with a Weighted Sum Method Approach: Pareto Front Generation (Case Study: Shahpar Momtaz Shoes Co.)
محمدرضا تقیزاده یزدی
mrtaghizadeh@ut.ac.ir
1
احسان سلمانی زارچی
ehsan.salmani@ut.ac.ir
2
دانشیار، دانشگاه تهران.
دانشجوی دکتری، دانشگاه تهران، پردیس البرز.
در این پژوهش، برنامهریزی تولید و کنترل موجودی بهعنوان عوامل مؤثر در فرآیند زنجیره تأمین حلقهبسته چندسطحی در جریان برگشت محصول از مصرفکنندگان به تولیدکنندگان بررسی شده است. ابتدا زنجیره تأمین مستقیم با مفهوم لجستیک معکوس با اضافهکردن یک مسیر برگشت ارتباط داده شده است. شبکه یکپارچه، شبکه زنجیره تامین حلقه بسته سبز (GCLSC) نامیده میشود. پژوهش حاضر درصدد است با ارائه مدل ریاضی چندهدفه برنامهریزی آمیخته با اعداد صحیح و بهینهسازی آن بهگونهای عمل کند که مجموع هزینهها و میزان مواجهه کارکنان با مواد شیمیایی زیانآور به حداقل مقدار ممکن برسد؛ بنابراین معیارهایی با عنوان «حدود مجاز مواجهه شغلی» بهمنظور صیانت نیروی انسانی برای کلیه مراکز تولید در نظر گرفته شده است. بر اساس مفهوم جبهه پارتو، یک الگوریتم جستوجوی چندهدفه ارائه شده است که برای تغییر جهت در فضای اهداف از مکانیسم پیشنهادی وزنهای متغیر در روش مجموع وزندار استفاده میکند. مقایسه عملکرد الگوریتم بر اساس توابع هدف، کارایی مناسب روش مجموع وزندار در حل مسائل برنامهریزی تولید و کنترل موجودی را نشان میدهد. نتایج نشاندهنده میزان مواجهه کارکنان با عوامل شیمیایی در حدود مجاز استاندارد مواجهه است؛ بهطوریکه سایر هزینهها در حداقل مقدار ممکن قرار گرفتهاند. در پژوهش حاضر از نرمافزار GAMS استفاده شده است.
Planning and inventory control are considered the main factors affecting multi-level closed loop supply chain processes in the process of returning product from consumers to manufacturers. The integrated network is called a Green Closed-Loop Supply Chain (GCLSC). By introducing a mathematical multi-objective model for linear mixed-integer programming and optimizing it through appropriate technical, engineering and management methods, this research aims to eliminate or control the workplace pathogens with a view to minimizing the employees’ limit of exposure and total cost. Thus, a set of criteria titled “Occupational Exposure Limits” are defined to ensure the safety of the workforce in all production centers. Based on the concept of the Pareto Front, a multi-objective algorithm is proposed which uses the proposed mechanism of variable weight in the weighted-sum method to change the direction in the objective space. Comparison of the performance of the algorithm based on the objective functions: minimizing both the emission of hazardous chemical substances and the costs in the workplace, demonstrates the proper performance of the weighted sum method in solving production planning and inventory control issues. The results show that staff exposure to chemical agents is within the permissible range, so that other costs are kept to a minimum.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87483_8e815091c7d322f1f7c2f722cd999804.pdf
برنامهریزی تولید و کنترل موجودی
مدل ریاضی خطی چندهدفه
زنجیره تأمین حلقهبسته سبز
الگوریتم مجموع وزندار
حدود مجاز مواجهه شغلی
Production Planning & Inventory Control
Multi-Objective Linear Mathematical Model
Green Closed-Loop Supply Chain
Weighted Sum Algorithm
Occupational Exposure Limits
per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2020-02-20
9
4
139
163
10.52547/jimp.9.4.139
87484
Original Article
ارائه مدل ریاضی برای حل مسئله زمانبندی خدمات دورهای
Providing a Mathematical Model for Solving the Problem of Timetabling of Periodical Services
علیرضا ناصر صدرآبادی
alireza_naser@yazd.ac.ir
1
ستاره بشروئی شرق
setareh.boshrouei@gmail.com
2
سید حیدر میرفخرالدینی
mirfakhr@yazd.ac.ir
3
استادیار، دانشگاه یزد.
کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد.
دانشیار، دانشگاه یزد.
مسائل زمانبندی دورهای به شکلهای متنوعی در صنایع و خدمات تعریف میشوند. در این گروه از مسائل تعدادی مشتری یا مراجعهکننده وجود دارند که باید بهصورت دورهای برای دریافت خدمت به سازمان یا ارائهدهنده خدمت مراجعه کنند. مراجعه دورهای بیماران به پزشکان و مراجعه دورهای دانشجویان به استادان، مثالهایی از مسائل زمانبندی دورهای هستند. در این پژوهش شکل جدیدی از مسئله زمانبندی دورهای مراجعه دانشجویان به استادان معرفی شده که تاکنون در مبانی نظری پژوهش وجود نداشته است. مسئله آن است که برنامه زمانبندی مراجعات دانشجویان بهنحوی باشد تا ضمن رعایت محدودیتها، هدف مسئله که توزیع یکنواخت مراجعات در طول دوره برنامهریزی است، برآورده شود. رعایت فاصله زمانی بین مراجعات، تعداد مراجعات در طول دوره برنامهریزی و پیوستهبودن مراجعات دانشجویانی که نیازمند تخصیص بیشتر از یک بازه زمانی هستند از جمله محدودیتهای این پژوهش هستند. این مسئله علیرغم ساختار پیچیدهای که دارد با استفاده از برنامهریزی خطی عدد صحیح محض فرموله شده و بهمنظور اعتبارسنجی، مدل با درنظرگرفتن دو مثال عددی و یک مثال واقعی و با کمک نسخه 17 نرمافزار LINGO حل شده است. نتایج نشان میدهد که مدل ارائهشده ضمن رعایت کلیه محدودیتها از زمان پردازش قابلقبولی برخوردار است و در مسائل با ابعاد بزرگ نیز کارایی دارد.
Periodical services are scheduled in various methods throughout different industries and services. Customers or clients periodically visit institutions or service providers to request for a service. Examples are patients referring to physicians or university students to lecturers. This paper proposes a novel model for the scheduling of the periodical services that university students may inquire from their lecturers. The timing of the schedule should accommodate an even distribution of office visits, intervals between the visits, and continual visits, which may require longer time slots. Although the problem has a complex structure, a pure linear integer model is formulated to yield a satisfactory schedule. The solution is verified using two numerical examples and one real example on LINGO (version 17). The results indicate that the model enjoys an acceptable processing time while meeting all constraints, and may be employed successfully on a large scale.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87484_9e8ccda6c904b1412d4bd7a9a80105ad.pdf
برنامهریزی خطی عدد صحیح
بهینهسازی
زمانبندی خدمات
مسائل چنددورهای
مدلسازی ریاضی
Integer linear programming
Optimization
Service Scheduling
Periodical Issues
Mathematical Modeling
per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2020-02-20
9
4
165
188
10.52547/jimp.9.4.165
87485
Original Article
حل مسئله مسیریابی وسایل نقلیه الکتریکی با درنظرگرفتن محدودیت حجم خودرو با استفاده از الگوریتم شبیهسازی تبرید
Solving the Electric Vehicle Routing Problem Considering the Vehicle Volume Limitation Using a Simulated Annealing Algorithm
امیر اسلامینیا
1
پرهام عظیمی
p.azimi@yahoo.com
2
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی.
دانشیار گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی.
این پژوهش به بررسی مسئله مسیریابی وسایل نقلیه الکتریکی با درنظرگرفتن محدودیت حجم باری خودرو میپردازد که در این مسئله ناوگان حملونقل شامل وسایل نقلیه الکتریکی است که با توجه به ظرفیت محدود باتری آنان باید محدودیتهای آن نیز در برنامهریزی توزیع در نظر گرفته شود. به این منظور نقاط شارژ مجدد در شبکه حملونقل در نظر گرفته میشود تا در صورت نیاز به شارژ باتری، خودرو شارژ مجدد را انجام دهد و مسیر خود را تکمیل کند. ازآنجاکه وسایل نقلیه الکتریکی بهصورت محدود در توزیع کالا استفاده میشوند، باید سایر جنبههای آن را نیز در نظر گرفت. یکی از جنبههای مهم محدودیت حجم باری این وسایل است که نسبتاً فضای باری کمتری دارند. گاهی ممکن است کالاهای تخصیصدادهشده به یک وسیله نقلیه از نظر محدودیت وزنی موجه باشد، ولی مجموع حجم کالاها از حجم باری خودرو تجاوز کند؛ درنتیجه در این پژوهش یک مدل برنامهریزی ریاضی برای فرمولهسازی مسئله ارائه میشود؛ سپس چندین نمونه مسئله بهمنظور اعتبارسنجی طراحی و حل میشود که برای حل در ابعاد بزرگ از الگوریتم شبیهسازی تبرید استفاده خواهد شد.
This study investigates the problem of electric vehicles routings with a limit on the volume of vehicles capacity. In this regard, the fleet which includes some electric vehicles with given limited battery capacities, should also be taken into account in the planning of distribution. To this end, recharge points are provided in the transmission network to recharge the cars and complete their routes if a battery needs to be recharged. As electric vehicles are only used in the distribution of goods, other aspects should also be considered. One of the important aspects of cargo volume limitation is the relatively low cargo space. Sometimes the goods assigned to a vehicle may be justified by the weight limit but the total volume of goods may exceed the freight volume. Thus, in this research, a mathematical programming model for the problem is presented. Then, several problem instances are designed to validate the model. Then a simulated annealing based algorithm is developed to solve large-scale problems for real world applications.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87485_e966962182fe17161717b1ea2b25527d.pdf
مسیریابی وسایل نقلیه
خودروی الکتریکی
شارژ مجدد
محدودیت حجم
الگوریتم شبیهسازی تبرید
Vehicles Navigation
Electric Vehicles
Recharge Stations
Volume Capacity
Simulated Annealing Algorithm