per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2019-11-22
9
3
9
54
10.52547/jimp.9.3.9
87410
Original Article
شناسایی و مقوله بندی فعالیتهای مرتبط با توسعه تأمینکننده در صنعت خودرو
Identifying and Categoring Supplier Development-Related Activities in the Automative Industry
لعیا الفت
olfat@atu.ac.ir
1
مقصود امیری
amiri@atu.ac.ir
2
ایمان رئیسی وانانی
imanrv@gmail.com
3
منصور اسماعیلزاده
4
استاد، دانشگاه علامه طباطبائی.
استاد، دانشگاه علامه طباطبائی.
استادیار، دانشگاه علامه طباطبائی.
دانشجوی دکتری، دانشگاه علامه طباطبائی.
توسعه تأمینکننده یک نوع همکاری بین شرکتهای تولیدکننده و تأمینکننده است. پس از آگاهی تولیدکننده از وضعیت تأمینکنندگان خود براساس معیارهای مرتبط با توسعه تأمینکننده، لازم است که فعالیتهایی مناسب برای توسعه تأمینکننده ارائه و اجرا شوند. در این مقاله، با استفاده از روش فراترکیب، ابتدا 102 مطالعه از 136 مطالعه یافت شده، انتخاب و سپس متون آنها با نرمافزار اطلس تی آیی، کدگذاری شده است، در پایان 39 مفهوم برای فعالیتها شناسایی و در چهار مقوله ملموس، ناملموس، روابط و محیطی و دو بعد درونی و بیرونی طبقهبندی شدند. قابل ذکر است که بیش از 93 درصد فعالیتهای شناسایی شده، توسط مطالعات مربوط به صنعت خودرو نیز معرفی شدهاند. برای بررسی روایی و پایایی فعالیتهای شناسایی شده بترتیب از مثلثبندی منابع داده و پژوهشگر و ضریب کاپا استفاده شده است. براساس نظر خبرگان صنعت خودرو و محاسبه ضریب روایی محتوا و شاخص روایی محتوا، 12 فعالیت حذف و با اعمال تغییرات مورد نظر خبرگان در فعالیتها، 27 فعالیت برای توسعه تأمینکننده در صنعت خودرو نهایی شدند. جامع بودن فعالیتهای شناسایی شده در این مقاله، میتواند برای پژوهشگران این حوزه در صنایع مختلف و بهویژه صنعت خودروسازی مفید واقع شود.
The supplier development is a kind of cooperation between the producing and supplying companies. After the producer's awareness of the status of its suppliers according to the development criteria, it is necessary to provide and implement the appropriate activities for the supplier development. The purpose of this paper is to identify the activities related to the supplier development and their categorization using the Meta-synthesis method. For this purpose, by first selecting 102 studies from 136 studies and coding their texts with Atlas TI software, 39 concepts were identified for the activities, then the identified concepts were categoried in four tangible, intangible, relationships, and environmental categories and two internal and external dimensions. To verify validity, triangulation of data sources and researcher has been used. The content validity coefficient and Content Validity Index were calculated by a survey of automotive industry experts, 12 activities for deletion, modification and integration in the activities, and finally 27 activities for the development of suppliers in the automotive industry were finalized. The amount of Kappa coefficient obtained shows the reliability of the identified criteria. Identified activities and categorization can be useful for researchers in this field.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87410_d1b6c171e3778cd2afe20e1c6fbe8335.pdf
توسعه تأمینکننده
فعالیت
فراترکیب
صنعت خودرو
Supplier Development
Activity
Meta-synthesis
Automative Industry
per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2019-11-22
9
3
55
85
10.52547/jimp.9.3.55
87416
Original Article
بهینهسازی یکپارچه استوار برای زنجیره تأمین سبز حلقهبسته
Robust Integrated Optimization for Green Closed Loop Supply Chain
صبا منوچهری
1
علی تاجدین
ali_tajdin@ustmb.ac.ir
2
بابک شیرازی
3
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم و فنون مازندران.
استادیار، دانشگاه علوم و فنون مازندران.
دانشیار، دانشگاه علوم و فنون مازندران.
با افزایش مخاطرات زیستمحیطی و وضع قوانینی در این زمینه از سوی دولتها و همچنین محدودیت منابع تولیدی، پژوهشگران توجه ویژهای به طراحی شبکههای زنجیره تأمین حلقهبسته و سبز داشتهاند. در این پژوهش، یک شبکه زنجیره تأمین حلقهبسته دوهدفه، چنددورهای، چندمحصولی و چندسطحی در شرایط عدمقطعیت ارائه شده است. عدمقطعیت در تقاضا و هزینه حملونقل در نظر گرفته شده و برای مقابله با این عدمقطعیت از بهینهسازی استوار استفاده شده است. شبکه زنجیره تأمین ارائهشده شامل چهار سطح در زنجیره تأمین روبهجلو و چهار سطح در زنجیره تأمین معکوس است. مدل ارائهشده یک مدل برنامهریزی عدد صحیح مختلط خطی باهدف حداکثرسازی سود و حداقل کردن آلایندگی ایجادشده ناشی از حملونقل محصولات و مراکز عملیاتی است. مدل پیشنهادی توسط نرمافزار لینگو حل شده و سپس مدل چندهدفه با استفاده از برنامهریزی آرمانی چندگزینهای بر پایه مطلوبیت بهبود داده شده است؛ درنهایت نتایج بهدستآمده تجزیهوتحلیل شده است. مقایسه سناریوهای مختلف نشان میدهد، تابع هدف بهشدت به پارامترهای عدمقطعیت حساس است و اثر عدمقطعیت در پارامترها را بهطور همزمان نشان میدهد؛ ازاینرو مدلسازی شبکه بر مبنای سناریوهای مختلف میتواند ابزار مناسبی برای تصمیمگیری در رویارویی با پارامترهای غیرقطعی و مبهم باشد.
With increasing environmental pollution in recent years, researchers have focused on designing a closed loop supply chain network with consideration of environmental issues. In this research an uncertain bi-objective, multi-period, multi-product and multi-level closed-loop supply chain network is presented. Uncertainty in demand, transportation costs are considered and to counteract this uncertainty the robust optimization approach is used. The proposed supply chain network consists of four levels of forward supply chain and four levels of reverse chain. The proposed model is a mixed integer linear programming (MILP) model with the aim maximizing profit and minimizing generated pollution by transportation of products, and operational centers. The proposed model is solved by lingo software, so that the multi-objective model has been handled by utility based goal programming method. Finally, the results are analyzed and the comparison of different scenarios indicates that the objective function has strongly shown the uncertainty parameters and the effect of uncertainty in the parameters simultaneously. Therefore, network modeling based on different scenarios can be a good tool for deciding on confrontation with uncertain and ambiguous parameters.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87416_171020d7a959f081402a879ec31a3227.pdf
زنجیره تأمین حلقهبسته
بهینهسازی استوار
برنامهریزی آرمانی
عدم قطعیت
Closed-loop Supply Chain (CLSC)
Robust Optimization
Uncertainty
Goal Programming
per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2019-11-22
9
3
87
108
10.52547/jimp.9.3.87
87417
Original Article
مدل تصمیمگیری کارآفرینی: رویکرد فراترکیب
Entrepreneurial Decision-Making Model: A Meta-Synthesis Approach
گلشن محمدی
1
سید مجتبی سجادی
msajadi@ut.ac.ir
2
کمال سخدری
ksakhdari@gmail.com
3
دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین.
دانشیار، دانشگاه تهران.
دانشیار، دانشگاه تهران.
در سالهای اخیر، تصمیمگیری کارآفرینی توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب کرده است. چندین جریان پژوهشی در این حوزه وجود دارد؛ اما این زمینه از مدلهای مفهومی جامع بیبهره مانده است. در مطالعه حاضر، با اتخاذ رویکرد اساسی نوبلیت و هیر (1988)، روش فراترکیب برای دستیابی به مدل استفاده شده است. 10 مطالعه محوری موجود در این زمینه بررسی شده است. سه مرحله اصلی کدگذاری برای دستیابی به مدل نهایی این مطالعه انجام شد. در این مدل شرایط سببی تصمیمگیری کارآفرینی با تصمیم کارآفرینی که بهعنوان گروه اصلی در نظر گرفته شده بود، ترکیب شد. راهبردهای تصمیمگیری (کار عملی) نیز تعیین شده و به مدل نهایی وارد شدند. این مدل نشاندهنده زمینه و شرایط مداخلهکننده در تصمیمگیری کارآفرینی و پیامدهای تصمیمگیری کارآفرینی است. درنهایت جنبه زمانی تصمیمگیری کارآفرینی بُعدی است که در این مطالعه شناسایی شده و به مدل اضافه شده است و ماهیت پویا زمانی تصمیمگیری کارآفرینی را نشان میدهد.
Entrepreneurial decision-making has been a home of interest for many studies. There are several research streams in the field, but the context suffers from lack of holistic conceptual models. Using meta-synthesis approach, we synthesized a model based on deep assessment of codes arisen from 10 noteworthy studies previously conducted in this field. Three coding steps taken to reach us to final model of this study. The model consolidated Causal conditions for entrepreneurial decision-making together with Entrepreneurial Decision as core category. Strategies of Decision-making (action) also identified and entered to the final model. The Model shows the Context and intervening conditions in entrepreneurial decision-making and Consequences of entrepreneurial decision-making. Finally, time aspect of entrepreneurial decision-making is the dimension that has been identified and added to the model, which shows the time dynamic nature of entrepreneurial decision-making.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87417_4fce84c4289d7461550dd52cda78e91d.pdf
تصمیم کارآفرینی
مدل تصمیمگیری
فراترکیب
فرصت
زمان تصمیمگیری.
Entrepreneurial Decision
Decision-Making Model
Meta-synthesis
Opportunity
Time of Decision
per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2019-11-22
9
3
109
134
10.52547/jimp.9.3.109
87420
Original Article
بهینهسازی دوهدفه مسئله مدیریت موجودی توسط فروشنده در یک زنجیره تامین چندسطحی سبز
Bi-Objective Optimization of Vendor Managed Inventory Problem in a Mult Echelon Green Supply Chain
افشین رادفر
1
داود محمدیتبار
d_mohammaditabar@azad.ac.ir
2
کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
استادیار، دانشکده مهندسی صنایع، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
مدیریت موجودی توسط فروشنده (VMI) یکی از استراتژیهای محبوب برای مدیریت هماهنگ و یکپارچه کنترل موجودی در زنجیره تأمین است. در این استراتژی، فروشنده بر اساس اطلاعاتی که از مشتری دریافت میکند تصمیمهای مرتبط با انباشته سفارش (زمان تحویل و مقدار موجودی) را اتخاذ میکند. در این پژوهش مدلسازی و حل مسئله دوهدفه VMI در یک زنجیره تأمین سهسطحی سبز شامل یک تولیدکننده، چند فروشنده و چند خردهفروش با درنظرگرفتن کمبود پسافت ارائه شده است. در تابع هدف اول هزینههای مرتبط با موجودی و آلایندههای زیستمحیطی کمینه شده است. تابع هدف دوم به افزایش قابلیت اطمینان تولید میپردازد. با توجه به پیچیدگی زمانی سخت مدل ارائهشده، روشهای فراابتکاری ژنتیک، انجماد تدریجی و ترکیبی از ژنتیک ـ انجماد تدریجی برای حل مسئله بهکار گرفته شده است. برای افزایش کارایی الگوریتمهای موردنظر از روش تاگوچی برای تنظیم پارامتر آنها استفاده شده است. عملکرد الگوریتمها با استفاده از نتایج حاصل برای مسائل با اندازههای مختلف مقایسه شد که شواهد حاکی از بهتربودن عملکرد کارایی الگوریتم ترکیبی ژنتیک ـ انجماد تدریجی نسبت به سایر الگوریتمهای به کار گرفته شده است. درنهایت ازآنجاکه مدل ارائهشده یک مدل دوهدفه و غیرخطی است، از معیارهایی بهمنظور بررسی جبهه پارتو برای مسائل نمونهای با اندازه بزرگ نیز استفاده شد.
Integrating decisions in the supply chain is a challenge for producers who intend to optimize their supply chain costs. Vendor managed inventory (VMI) is one of the popular strategies for integrated supply chain management. In this strategy, customers provide their information to the vendor, and the vendor uses this information to manage their inventory and decide on the order quantity and delivery schedules. In this study, a three-tier green supply chain consisting of multi-retailers, multi-vendors with backorders is considered. The total cost of green supply chain is minimized and system reliability for manufactured goods is maximized by considering the constraints. The meta-heuristic methods of GA, SA and a combination of SA-GA are used to solve the model. Taguchi method was used to increase the efficiency of the algorithms. After performing the algorithms for problems of different sizes, the results were compared with respect to the efficiency of the algorithms. The obtained results suggest that the efficiency of the SA-GA is better than other algorithms. Finally, since the model is multi-objective, Pareto optimal solutions are analyzed.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87420_896ce0b0ad33bf4d7df58b77702e2aa0.pdf
مدیریت موجودی توسط فروشنده
زنجیره تأمین سبز
الگوریتم ترکیبی ژنتیک ـ انجماد تدریجی
روش تاگوچی
جبهه پارتو
VMI
Green SCM
Hybrid Geneteic Simulated Annealing
Taguchi Method
Pareto Frontier
per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2019-11-22
9
3
135
163
10.52547/jimp.9.3.135
87421
Original Article
طراحی شبکه زنجیره تأمین چنددورهای و چندمحصولی با درنظرگرفتن اختلال در تسهیلات و مسیرهای ارتباطی (موردمطالعه: طرح اشتراک نشریات)
Design of Multi-Periodical and Multi-Product Supply Chain Network with Regard to Disruption of Facilities and Communication Paths (Case Study: Subscription Plan for Publications)
علیاصغر عمادآبادی
1
ابراهیم تیموری
teimoury@iust.ac.ir
2
میرسامان پیشوایی
pishvaee@iust.ac.ir
3
دانشجوی دکتری، دانشگاه علم و صنعت ایران.
دانشیار، دانشگاه علم و صنعت ایران.
دانشیار، دانشگاه علم و صنعت ایران.
یکی از مهمترین چالشهای مسئله طراحی شبکه زنجیره تأمین، وقوع اختلالات احتمالی و آسیبهای ناشی از آن است. در این پژوهش طراحی شبکه زنجیره تأمین با درنظرگرفتن حداقل میزان دریافت بهعنوان رضایت مشتری مدنظر بوده است. برای مقابله با اختلال از سه روش تأسیس تسهیلات جدید، استفاده از قرارداد دوجانبه و تسهیلات موجود در بازار خدمات لحظهای استفاده شده است. بدین منظور یک مدل برنامهریزی خطی مختلط عدد صحیح فرموله شده و طرح اشتراک نشریات بهعنوان مورد مطالعه بررسی شد. یافتهها نشان میدهد که در شرایط بروز اختلال سه حالت متفاوت رخ میدهد: نخست اینکه هزینه اختلال کم باشد که در این شرایط بهصرفه خواهد بود از بین بازار لحظهای و پذیرش کمبود یکی انتخاب شود؛ دوم اینکه هزینه اختلال و کمبود بالا بوده، اما کمتر از میزان بودجه برای تأسیس تسهیلات باشد که در این حالت از قراردادهای دوجانبه استفاده میشود؛ و در حالت سوم هزینههای اختلال و کمبود آنقدر بالاست که تأسیس تسهیلات، بهصرفه خواهد بود. باید توجه داشت با بالارفتن تقاضا و یا افزایش احتمال وقوع اختلال، فاصله هزینهای بین استفاده از تسهیل پشتیبان موجود در قرارداد دوجانبه و یا خرید خدمت از بازار لحظهای با تأسیس تسهیل جدید کاهش یافته و سپس تأسیس تسهیلات جدید بهصرفهتر خواهد بود.
One of the most important challenges of designing a supply chain network is possible disruptions. This study is intended to design a supply chain network considering the minimum amount of receiving as a customer satisfaction index. To overcome disruptions, the three main methods applied include establishing new facilities, using bilateral agreements, and using the existing facilities of instantaneous services market. To do so, a complex integer linear programming model is established and examined as a case study of a subscription plan for publications. In the case of disruptions, three possibilities will happen. Firstly, if the cost of disruption is low, it will be cost-effective to choose whether an instantaneous market or the adoption of shortage. Secondly, if the cost of disruption and shortage is high but less than the budget allocated to facilities, the bilateral agreements will be used. Finally, if the cost of disruptions and shortage is too high, the establishment of a new facility will be cost-effective. It should be noticed that by increasing for demand or in the probability of disruption, the cost gap between the use of the existing background facility and/or buying the service of the instantaneous market would be narrowed by establishing the facility.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87421_246418656e5ffc947c13dd686390329b.pdf
طراحی شبکه زنجیره تأمین
مکانیابی ـ تخصیص
رضایت مشتری
اختلال
اشتراک نشریات
Supply Chain Network Design
Location-Allocation
Customer Satisfaction
Disruption
Subscription Plan for Publications
per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2019-11-22
9
3
165
193
10.52547/jimp.9.3.165
87438
Original Article
ارزیابی عملکرد مدیریت کیفیت زنجیره تأمین با تلفیق کارت امتیازی متوازن و پویاییشناسی سیستم
Performance Measurement of Supply Chain Quality Management by Combination Balanced Scorecard and System Dynamics
سیده سوده کارآموز
sokaramouz@yahoo.com
1
رضا احمدی کهنعلی
ahmadi.hormozgan@gmail.com
2
محمد غفورنیا
m_ghafurnian@yahoo.com
3
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه هرمزگان.
دانشیار، دانشگاه هرمزگان.
استادیار، دانشگاه هرمزگان.
مدیریت کیفیت زنجیره تأمین بهعنوان ابزاری استراتژیک برای دستیابی به سطح بالایی از کیفیت و رقابتپذیری در بازارهای جهانی شناخته میشود؛ البته یکی از چالشهای عمده در این زمینه فقدان منابع و دانش کافی در مورد نحوه سنجش عملکرد مدیریت کیفیت زنجیره تأمین است. پژوهش حاضر با هدف توسعه مدلی بهمنظور ارزیابی عملکرد مدیریت کیفیت زنجیره تأمین صورت گرفته است. با توجه به پویایی زنجیره تأمین و بهدلیل پیچیدگی ناشی از وجود روابط قوی بین متغیرهای کلیدی، در این پژوهش از رویکرد پویایی سیستم استفاده شده است. در این راستا، ابتدا شاخصهای ارزیابی عملکرد مدیریت کیفیت زنجیره تأمین از طریق مطالعات کتابخانهای شناسایی و از طریق نظرسنجی با متخصصان بر اساس کارت امتیازی متوازن طبقهبندی شدند؛ سپس با تعیین روابط بین متغیرهای پژوهش، نمودارهای حلقه علّی و انباشت و جریان ترسیم شد. پس از تعریف معادلات ریاضی و شبیهسازی مدل در نرمافزار ونسیم، اعتبار مدل از طریق دو آزمون رفتار مجدد و تحلیل حساسیت موردتأیید قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان میدهد که تغییر در برنامههای بهبود کیفیت بهعنوان پایینترین سطح از ابعاد کارت امتیازی متوازن اثر زیادی بر شاخصهای مهارت کارکنان، رضایت مشتری، محصولات نامنطبق و سود میگذارد که این شاخصها در تمام سطوح کارت امتیازی متوازن قرار دارند.
Supply chain quality management is recognized as a strategic tool for achieving a high level of quality and competitiveness in global markets; Of course, one of the major challenges in this regard is the lack of resources and sufficient knowledge on how to measure supply chain management performance. The purpose of this study is to develop a model for measuring the performance of supply chain quality management. Due to the supply chain dynamics and the complexity of strong relationships between key variables, the system dynamics has been used in this research. In this regard, firstly, the indicators for measuring the performance of supply chain quality management were identified through library studies and were categorized according to a balanced scorecard with of expert's survey. Then, by determining the relationships between the research variables, the causal-flow and stock and flow charts were mapped. After defining the dynamic equations and simulating the model in the software, the validity of the model was verified through two Behavioral reproduction and sensitivity analysis tests. The results show that changes in quality improvement programs as the lowest level of BSC have a significant impact on the indicators of staff skills, customer satisfaction, mismatched products and profits that all Balanced scorecard levels.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87438_a561d4cd617002baa4ab4504704a56e8.pdf
پویاییشناسی سیستم
مدیریت کیفیت جامع
ارزیابی عملکرد
مدیریت کیفیت زنجیره تأمین
کارت امتیازی متوازن
system dynamics
Total Quality Management
Performance Measurement
Supply Chain Quality Management
Balanced Scorecard
per
دانشگاه شهید بهشتی
چشمانداز مدیریت صنعتی
2251-9874
2645-4165
2019-11-22
9
3
195
228
10.52547/jimp.9.3.195
87439
Original Article
طراحی الگوی مشارکت مشتریان در فرآیند توسعه محصول جدید در صنعت خودروی کشور
Designing a Customer Engagement Pattern in the New Product Development Process in the Country's Car Industry
حسین شجاعی فرد
h.shojaeefard@gmail.com
1
محمدرضا حمیدی زاده
m-hamidizadeh@sbu.ac.ir
2
سید محمود حسینی
sm-hosseini@sbu.ac.ir
3
مریم اخوان خرازیان
maryam.akhavan@gmail.com
4
دانشجوی دکتری، دانشگاه شهید بهشتی.
استاد، دانشگاه شهید بهشتی.
دانشیار، دانشگاه شهید بهشتی.
استادیار، دانشگاه شهید بهشتی.
هدف پژوهش حاضر، ارائه چارچوبی برای اجرای اثربخش فرآیندهای توسعه محصول با توجه به خواستها و انتظارات مشتریان و انطباق آن با ویژگیهای سازمانی برای صنعت خودروی کشور است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی ـ توسعهای و بر حسب ماهیت دادهها و نحوه گردآوری آنها از نوع پژوهشهای آمیخته اکتشافی (کیفی ـ کمّی) با رویکرد گامهای دروازهای طراحی محصول است. بررسی متداولترین روشهای توسعه محصول با توجه به پیشینه و کاربردهای صنعت، استخراج شاخصهای توسعه محصول جدید از منظر مشتریان، انطباق شاخصهای توسعه محصول جدید با ویژگیها و اهداف سازمانی، تعیین شاخصهای اثرگذار بر توسعه محصول جدید و رتبهبندی آنها که در آن از فنون تحلیل محتوا و گروه کانونی اکتشافی بهمنظور استخراج سنجههای پژوهش استفاده میشود. در بخش کیفی حجم نمونه شامل 19 خبره و در بخش کمّی حجم نمونه شامل 294 نفر از مشتریان سه شرکت «ایرانخودرو»، «سایپا» و «پارسخودرو» است. بر اساس یافتههای این پژوهش، 50 شاخص در 11 تمها و شرح آنها و نیز الویتبندی تمهای توسعه محصول جدید از دید مشتریان و سازمان شناخته، ارائه و تحلیل شدند.
The purpose of this article is to provide a framework for the effective implementation of product development processes according to the wants and expectations of customers and its adaptation to organizational characteristics for the country's automotive industry. This research is a development one from the purpose side and in terms of the nature of the data and how it was collected through a kind of exploratory (qualitative - quantitative)based on research with a stage- gate product design approach: Exploring the most common methods of product development according to industry background and applications; Extracting new product development indices from customers' perspective; Adaptation of new product development indices to organizational characteristics and goals; Determination of indices affecting new product development and their ranking using content analysis techniques and exploratory focus group to extract research metrics. In the qualitative part, the sample size is nineteen experts and in the quantitative part, the sample size is 294 customers of three companies Iran Khodro, SAIPA and Pars Khodro. Based on the findings of this study, fifty indices were presented and analyzed in 11 themes and their descriptions as well as prioritizing new product development themes from a well-known customer and organization perspective.
https://jimp.sbu.ac.ir/article_87439_13b621428c7d19c9e46dd87b62705340.pdf
توسعه محصول جدید
رویکرد گام-گذار
دیدگاه مشتریان خودرو
دیدگاه تولیدکنندگان خودرو
صنعت خودرو
New Product Development
Stage-Gate Approach
Automotive Customer Views
Automotive Manufacturers View
Automotive Industry