@article { author = {Amirkhani, Tayebe and Alikhani, Forough}, title = {Key Performance Indicators and Improvement of Productivity: Balanced Scorecard Approach}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {5}, number = {4}, pages = {101-118}, year = {2016}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {The objective of this research is identifying the key performance indicators of organization based on Balanced Score Card approach and studying their role on the improvement of productivity of organization. This is a survey and cross sectional research that implemented in summer, 1391. The population is the chief and mid executives of Isatis pasteurized milk industry in Yazd (N=35). Based on Cochran's sampling formula, 32 people, were selected with random sampling. Data gathering was done by questionnaire. Data were analyzed based on proper Statistics tests and Fuzzy Topsis. From the 18 key performance indicators of company, the managers believe that 5 criteria are more influential in improvement of productivity. The commitment to organizational aims (the productivity of employees were the critical factors). Among the other critical success factors which influence on productivity are the effectiveness of marketing in customer perspective, cost control in financial perspective, and repairs and maintenance in internal processes perspective.}, keywords = {Productivity,Balanced Scorecard,Fuzzy TOPSIS,Key Performance Indicators}, title_fa = {شاخص های کلیدی عملکرد سازمان و بهبود بهره وری: رویکرد کارت امتیازی متوازن}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش، شناسایی شاخص‌­های کلیدی عملکرد سازمان با رویکرد کارت امتیازی متوازن و تعیین نقش آن‌ها در ارتقاء بهره‌­وری سازمان است. پژوهش حاضر از نوع مطالعات پیمایشی است و به‌صورت مقطعی در تابستان 1391 اجرا شد. جامعه پژوهش، مدیران ارشد و میانی «صنایع شیروپاستوریزه ایساتیس یزد» بود. با استفاده از فرمول نمونه­‌گیری کوکران، تعداد نمونه 32 نفری به روش تصادفی انتخاب شد. ابزار گردآوری داده­ها، پرسشنامه بود. داده­ها با استفاده از شاخص‌های آماری ، آزمون آماریو تاپسیس فازی تحلیل شد. از میان 18 شاخص کلیدی عملکرد شناسایی‌شده مربوط به شرکت، مدیران، پنج عامل را در بهبود بهره­‌وری خود مؤثر دانستند. سطح تعهد کارکنان به هدف­‌های سازمان و بهره‌وری کارکنان ازجمله عوامل کلیدی مؤثر در منظر رشد و یادگیری بودند و به دلیل بیشترین اختلاف بین وضع موجود و وضع مطلوب، این منظر در صدر مناظر دیگر قرار گرفت. در میان سایر شاخص­‌های کلیدی عملکرد، اثربخشی بازاریابی در منظر مشتری، کنترل هزینه در منظر مالی و تعمیرات و نگهداری در منظر فرایندهای داخلی، عوامل اثرگذار در بهبود بهره­وری سازمان، انتخاب شدند.}, keywords_fa = {بهره وری,کارت امتیازی متوازن,تاپسیس فازی,شاخص های کلیدی عملکرد}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87245.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87245_2b687a519a00cc79e290d6ae2841ebc4.pdf} }