@article { author = {Bastan, Mahdi and Zarei, Masoumeh and Ahmadvand, Ali Mohammad}, title = {Building Information Modeling Adoption Model in Iran}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {10}, number = {1}, pages = {9-39}, year = {2020}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {10.52547/jimp.10.1.9}, abstract = {Iran's construction industry has faced some problems in recent years, including rework, high costs and design errors. Engineers in this field have always emphasized the use of modern methods of building modern technologies and technologies to improve quality, reduce time, cost and increase productivity. One of these technologies is building information modeling technology, which has been very difficult to adopt and implement in this country. The purpose of this research is to present a systemic and holistic model to analyze the dynamics of adoption and implementation of this technology in Iran. For this purpose, a hybrid research method is designed, so that in the first phase using the grounded theory, a conceptual model of technology adoption is presented, and then using a system dynamics approach, a quantitative mathematical model with simulated decision consequences is presented. Four policies under the scenarios were implemented on the model. The results show that government support consisting of a set of measures is the most efficient solution to develop adoption and implementation of this technology.}, keywords = {Building Information Modeling,Grounded theory,system dynamics,Technology Adoption,Simulation}, title_fa = {مدل پذیرش مدل‌سازی اطلاعات ساختمان در ایران}, abstract_fa = {صنعت ساخت‌وساز ایران طی سال‌های اخیر با مشکلات متعددی از جمله دوباره‌کاری، هزینه‌های بالا و اشتباهات طراحی مواجه بوده است. به‌کارگیری روش‌های نوین اجرای ساختمان‌ها و فناوری‌های مدرن به‌منظور بهبود کیفیت، کاهش زمان و هزینه و افزایش بهره‌وری همواره مورد­تأکید مهندسان این حوزه بوده است. یکی از این فناوری‌ها، فناوری مدل‌سازی اطلاعات ساختمان است که پذیرش و اجرای آن در کشور با مشکلات زیادی همراه بوده است؛ درک علل و ساختار عدم پذیرش این فناوری، مسئله اصلی پژوهش حاضر است. ازاین­رو، ارائه یک مدل سیستمی و کل‌نگر با قابلیت تحلیل پویایی‌های پذیرش و اجرای این فناوری در کشور هدف اصلی تحقیق است. برای این منظور یک روش پژوهش ترکیبی کیفی و کمّی طراحی شده است؛ به‌گونه‌ای که در فاز نخست با استفاده از نظریه داده­بنیاد، مدلی مفهومی از پذیرش فناوری ارائه ‌شده و سپس با به‌کارگیری روش پویایی‌شناسی سیستم، یک مدل کمّی ریاضی با قابلیت شبیه‌سازی پیامدهای تصمیم ارائه می­شود. چهار سیاست تحت­عنوان سناریو روی مدل اجرا شد. نتایج نشان می‌دهد حمایت دولت متشکل از مجموعه‌ای از اقدامات حاکمیتی، مهم‌ترین راهکار توسعه پذیرش و اجرای این فناوری در کشور است.}, keywords_fa = {مدل‌سازی اطلاعات ساختمان,نظریه داده‌بنیاد,پویایی‌شناسی سیستم,پذیرش فناوری,شبیه‌سازی}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87479.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87479_cbfe87ba22d3c53f9b486e0041922831.pdf} } @article { author = {Rezaei, Esmaeel and Paydar, Mohammad Mahdi and Safaei, Abdul Sattar}, title = {Implementation of Accelerating Benders Decomposition Algorithm for Supply Chain Considering New Product Development and Customer Relationship Management}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {10}, number = {1}, pages = {41-63}, year = {2020}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {10.52547/jimp.10.1.41}, abstract = {New product development is an essential requirement in any company and every company needs to develop its technology and products to survive in a competitive market. Most organizations nowadays have more than ever realized that relying on traditional competitive levers such as quality enhancement, cost reduction and differentiation is not enough to provide products and services, but it is important to pay attention to new product entry as well as early product exit. In this research we examine supply chain network design when a new product is added to the product line. Also, the important topic of customer relationship management, which is one of the factors driving the increase in product sales as a result of profitability for the organization, has been designed as a mathematical model. Finally, an improved version of the benders decomposition algorithm is presented as the accelerating benders for the proposed problem. The computational results show the superior performance of the solution method.}, keywords = {Supply Chain Design,New Product Development,Customer Relationship Management,Mathemtical Model,Benders Decomposition Algorithm}, title_fa = {به‌کارگیری الگوریتم تجزیه بندرز شتاب‌یافته برای زنجیره تأمین با درنظرگرفتن توسعه محصول جدید و مدیریت ارتباط با مشتری}, abstract_fa = {توسعه محصول جدید در هر شرکتی از ملزومات اساسی است و هر شرکتی برای بقا در بازار رقابتی نیاز به توسعه فناوری و محصولات خود دارد‌. بیشتر سازمان‌ها امروزه بیش از هر زمان دیگری دریافته‌اند که تکیه و اعتماد به اهرم‌های رقابتی سنتی، همانند افزایش کیفیت، کاهش هزینه و تمایز در ارائه محصولات و خدمات، کافی نیست؛ بلکه پرداختن به ورود محصول جدید و همچنین خروج به‌موقع محصول قدیمی بسیار مهم است. در این پژوهش طراحی شبکه زنجیره تأمین زمانی که قرار است محصول جدید به خط تولید اضافه شود، بررسی می‌­شود؛ همچنین مبحث مهم مدیریت ارتباط با مشتری که یکی از عوامل افزایش فروش محصولات در نتیجه سودآوردی بیشتر برای سازمان است، به‌صورت مدل ریاضی طراحی خواهد شد. در نهایت نسخه بهبود یافته از الگوریتم تجزیه بندرز با عنوان «بندرز شتاب یافته» برای مسئله ارائه می‌­شود. نتایج محاسباتی عملکرد برتر روش حل را نشان می‌دهد.}, keywords_fa = {طراحی زنجیره تأمین,توسعه محصولات جدید,مدیریت ارتباط با مشتری,مدل ریاضی,الگوریتم تجزیه بندرز}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87480.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87480_51dc8d8dde50d0a2a93f77b703333c83.pdf} } @article { author = {Ferdosi Jahromi, Ali and Yaghoubi, Saeed}, title = {Providing a Mathematical Model for Periodic Projects Evaluation and Rewarding in Matrix Organizations (Case Study: Iran Argham Corporation)}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {10}, number = {1}, pages = {65-88}, year = {2020}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {10.52547/jimp.10.1.65}, abstract = {Organizations and companies are always looking for accurate, timely, and quality performance of their activities and projects, often through the proper management of different dimensions of activities and projects. The topic of motivation and reward of employees and managers in project activities is part of the human resource management discussed in this article. In the mathematical model of this paper, three bases are assigned to each individual reward in each project: project strategic importance, project performance evaluation, and individual role in the project. The model provided by these fundamentals and the limitations of organizational resources assigns each individual to each reward project. How to calculate reward in a way that takes into account financial constraints, first, encourages employees to define projects that are more in line with the goals and strategies of the organization, and second, encourages them to commit to the project's quantitative and qualitative requirements. At the end and via a case study, the model is implemented in Iran Argham and the results show the improvement of company projects' performance in terms of time, cost and quality of deliverables.}, keywords = {Project Human Resource Management,Motivation,Project Reward,Matrix Structure,Project Performance Evaluation}, title_fa = {ارائه مدل ریاضی ارزیابی و اعطای پاداش پروژه‌ای دوره‌ای در سازمان‌های ماتریسی (موردمطالعه: شرکت ایران ارقام)}, abstract_fa = {سازمان‌ها و شرکت‌ها همواره به‌دنبال انجام دقیق، به­موقع و با­کیفیت فعالیت‌ها و پروژه‌های خود هستند که این مهم اغلب از طریق مدیریت صحیح ابعاد مختلف فعالیت‌ها و پروژه‌ها انجام می‌پذیرد. مبحث انگیزش و پاداش کارکنان و مدیران در فعالیت‌های پروژه‌ای، بخشی از مدیریت منابع انسانی است که در این پژوهش به آن پرداخته شده است. در مدل ریاضی ارائه شده در این پژوهش برای تخصیص پاداش به هر فرد در هر پروژه سه مبنا در نظر گرفته شده است: اهمیت راهبردی پروژه؛ ارزیابی عملکرد پروژه و نقش فرد در پروژه. مدل ارائه­‌شده با استفاده از این مبانی و محدودیت‌های منابع سازمانی به هر فرد در هر پروژه پاداشی را تخصیص می‌دهد. نحوه محاسبه پاداش به شکلی است که ضمن در نظر گرفتن محدودیت‌های مالی، نخست، کارکنان را ترغیب به تعریف پروژه‌هایی می‌کند که هر چه بیشتر در راستای اهداف و راهبردهای سازمان باشند و دوم در اجرای پروژه‌ها آن­ها را ترغیب به تعهد به الزامات کمّی و کیفی پروژه می­کند. در پایان و طی یک مطالعه موردی، مدل در «شرکت ایران ارقام» اجرا شده و نتایج نشان از بهبود عملکرد پروژه‌های شرکت در حوزه‌های زمان، هزینه و کیفیت تحویل‌­شدنی‌ها دارد.}, keywords_fa = {مدیریت منابع انسانی پروژه,انگیزش,پاداش پروژه‌ای,ساختار ماتریسی,ارزیابی عملکرد پروژه}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87486.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87486_a13ee7dc45ba5cc0b1a5c3d3a4241cf7.pdf} } @article { author = {Shahryari Nia, Arash and Olfat, Laya and Amiri, Maghsoud and Kazazi, Abolfazl}, title = {A Hybrid Approach to Develop a Structural Model of Factors Affecting Supply Chain Collaboration in Home Appliance Industry}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {10}, number = {1}, pages = {89-119}, year = {2020}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {10.52547/jimp.10.1.89}, abstract = {Supply chain collaboration as a collective approach to compete against rivals, aims to improve performance of supply chain. In order to develop collaboration across supply chain it is vital to identify factors affecting collaboration and their interactions. to do so, we have proposed a hybrid methodology to develop a model of factors affecting supply chain collaboration. In first step, Systematic Literature Review was used to identify factors affecting supply chain collaboration. Then, Discrete Consensus Support Model was employed to make close consensus among experts and to select the most preferred factors. In next step interpretive structural modeling and fuzzy cognitive maps were used to develop hierarchical structure of interactions among factors and also to determine the strength of causality relations. Simultaneous use of these two methods compensates the weakness of both methods by developing a quantified structural model of factors affecting supply chain collaboration. The developed model provides useful information about relationships among factors and also the strength of these relations which facilitate the decision-making process for managers of home appliance companies to develop collaboration.}, keywords = {Supply Chain Collaboration,Home Appliance Industry,Systematic Literature Review,Interpretive Structural Modeling,Fuzzy Cognitive Maps}, title_fa = {رویکردی ترکیبی برای توسعه مدل ساختاری عوامل مؤثر بر همکاری در زنجیره تأمین صنایع لوازم‌خانگی}, abstract_fa = {همکاری زنجیره تأمین بعنوان یک رویکرد جمعی مؤثر علیه رقبای بازار، در پی بهبود عملکرد زنجیره تأمین است. برای شکل­‌گیری همکاری در زنجیره تأمین باید به این پرسش پاسخ داد که عوامل مؤثر بر همکاری زنجیره تأمین کدام‌­اند و روابط میان آنها چگونه است؟ برای پاسخگویی به این سؤال‌ها، این پژوهش با به‌کارگیری رویکردی ترکیبی در پی توسعه مدلی از عوامل مؤثر بر همکاری زنجیره تأمین است. بدین‌­منظور پس از مرور نظام­‌مند پژوهش‌های حوزه همکاری زنجیره تأمین که با هدف شناسایی عوامل مؤثر انجام شد، با به‌کارگیری مدل پشتیبانی اجماع گسسته میان خبرگان اجماع حاصل شد و عوامل منتخب شناسایی شدند؛ سپس با به‌کارگیری دو رویکرد مدل‌سازی ساختاری ـ تفسیری و نقشه‌های شناختی فازی، ضمن شناسایی روابط و تعاملات و همچنین تقسیم‌بندی نوع متغیرها، قوت روابط میان آن‌ها نیز تعیین شد. به‌کارگیری این دو روش مکمل، ضمن رفع نقاط ضعف این دو رویکرد، موجب تقویت مدل ساختاری حاصل به شکل کمّی­‌کردن قوت روابط می­‌شود. مدل حاصل ضمن اینکه نحوه اثرگذاری متغیرهای مؤثر بر همکاری را از حیث سطوح و تقدم و تأخر مشخص می‌سازد، قدرت انتخاب در مورد قوت متغیرها را نیز فراهم می­‌آورد که می‌­تواند مبنایی مناسب برای تصمیم­‌گیری مدیران به‌­منظور توسعه همکاری زنجیره تأمین فراهم کند. }, keywords_fa = {زنجیره تامین لوازم خانگی,همکاری زنجیره تامین,مدلسازی ساختاری تفسیری,نقشه شناختی فازی}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87487.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87487_8ce8eedce71a06fa31ee9b3a28778f95.pdf} } @article { author = {Abolfathi, Ehsan and Toloie Eshlaghy, Abbas and Hamidi Zadeh, Mohammad Reza}, title = {Enhancing Diffusion of Innovation through Operational Analysis of Agent-Based Modelling}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {10}, number = {1}, pages = {117-142}, year = {2020}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {10.52547/jimp.10.1.117}, abstract = {The purpose of this study is to introduce a method to improve innovation diffusion by using agent-based modeling. In this regard, an operational analysis to create agent-based modeling is investigated. agent-based model of this research is carried out in combination with the bass model. in this model, inputs include advertising effects and word-of-mouth effects estimated using the bass diffusion model. output of the model is also the total number of innovation adopters at each time step in the potential market that has been validated after the model has been correspond to real data (diffusion of television in Iran). to be more correspondent to real-world, the agent-based model is developed by preferential attachment-based network. after creating the model, the validation and verification were carried out by experiments and the operational analysis of the agent-based modeling. after model validation, we examine our method (using artificial innovators) for improving the diffusion of innovation. after validating the model, the proposed method for improving innovation diffusion through ten scenarios is investigated. in addition, a proposed criterion for analyzing the output of the innovation diffusion is presented, which is used to analyze the outputs. after the analysis, the method of artificial innovators was effective.}, keywords = {Operational Analysis,Agent-Based Modeling,Diffusion of Innovation Marketing,Bass Model,Artificial Innovators}, title_fa = {بهبود انتشار نوآوری از طریق تحلیل عملیاتی مدل‌سازی عامل‌بنیان}, abstract_fa = {هدف این پژوهش شناخت و معرفی روشی برای بهبود انتشار نوآوری با استفاده از مدل­سازی عامل‌بنیان می باشد. و در این رهگذر تحلیلی عملیاتی برای ایجاد مدل­‌سازی عامل­‌محور ارائه و بررسی گردید. مدل عامل­‌محور این پژوهش در ترکیب با مدل انتشار باس ایجاد شد. در این مدل ورودی­‌ها شامل احتمال پذیرش به‌­واسطه رسانه‌­های جمعی و احتمال پذیرش به­‌واسطه گفت­‌وگوهای کلامی است که با بهره‌­گیری از مدل انتشار باس تخمین زده شده‌­اند. خروجی مدل نیز تعداد کل پذیرندگان نوآوری در هر گام زمانی در بازار بالقوه است که پس از اجرای مدل، انطباق این داده‌ها با داده‌­های دنیای واقعی تأیید گردید. برای ساخت مدل از داده‌­های واقعی مربوط به انتشار نوآوری (انتشار تلویزیون) در ایران و برای توسعه مدل از ساختار شبکه­‌ای ترجیحی استفاده شد. پس از برپاسازی مدل، مباحث مربوط به اعتبارسنجی و اعتباربخشی آن با انجام آزمای‌ش­های مربوطه و براساس گام‌­های ارائه‌­شده در تحلیل عملیاتی مدل­سازی عامل‌­بنیان لحاظ گردید و روشی که برای بهبود انتشار نوآوری معرفی شده است در قالب 10 سناریو موردبررسی و آزمون قرار گرفت. پس از تحلیل خروجی­‌های این سناریوها، روش پیشنهادی در بهبود انتشار نوآوری، به‌­ویژه برای غلبه بر تأخیر اولیه در پذیرش نوآوری مؤثر تشخیص داده شد.  }, keywords_fa = {تحلیل عملیاتی,مدل‌سازی مبتنی بر عامل,بازاریابی حوزه انتشار نوآوری,مدل باس,نوآوران مصنوعی}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87488.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87488_ace3deb5726afc8988da91dda8627dbb.pdf} } @article { author = {Mehregan, Mohamad Reza and Moradi, Zeinab}, title = {Using the Multi-Stage of Integrating Approaches Data Envelopment Analysis (DEA) and Balanced Scorecard (BSC) for Enhanced Performance Assessment}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {10}, number = {1}, pages = {143-165}, year = {2020}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {10.52547/jimp.10.1.143}, abstract = {The present study aims to provide a framework for evaluating the performance of the organization using two prominent methods of data envelopment analysis and balanced scorecard, so that the organization can implement the process of performance evaluation with comprehensive and comprehensive metrics that translate strategies and long-term objectives of the organization. In this research, the efficiency of 20 branches of Sina Bank using indicators that were selected according to the strategies and long-term objectives of the organization in four stages using the DEA model in each of the four perspectives of the balanced scorecard based on the cause and effect relationships of the four perspectives was calculated. Then, the efficiency of the branches is calculated without considering the cause and effect relationships of the four perspectives of the balanced scorecard and the dynamics of the internal organization processes. After determining the efficiency of the branches, for inefficient branches in each of the four perspectives of the balanced scorecard, the benchmarks were introduced from efficient branches and performance improvement solutions were presented for inefficient branches.}, keywords = {Data Envelopment Analysis,Performance Assessment,Key Performance Indicators,Critical Success Factors,Balanced Scorecard}, title_fa = {استفاده از رویکرد ترکیبی چندمرحله‌ای تحلیل پوششی داده‌ها (DEA) و کارت امتیازی متوازن (BSC) برای بهبود ارزیابی عملکرد}, abstract_fa = {این پژوهش بر آن است تا با به­‌کارگیری دو تکنیک مطرح تحلیل پوششی داده­‌ها و کارت امتیازی متوازن، چارچوبی برای سنجش عملکرد سازمان ارائه دهد که سازمان با استفاده از این مدل سنجش عملکرد بتواند فرآیند ارزیابی عملکرد را با معیارها و سنجه­‌هایی جامع و همه­‌جانبه که ترجمان استراتژی­‌ها و اهداف بلندمدت سازمان باشد، اجرا کند. در این پژوهش کارایی 20 شعبه «بانک سینا» با استفاده از شاخص‌­هایی که با توجه به اهداف و استراتژی‌­های کلان سازمان انتخاب شدند، ابتدا طی 4 مرحله با استفاده از مدل DEA در هر یک از ابعاد چهارگانه کارت امتیازی متوازن بر اساس رابطه علت­‌و­معلولی موجود بین وجوه چهارگانه محاسبه شد؛ سپس کارایی شعبه‌­ها بدون در­نظر­گرفتن رابطه علت­‌و­معلولی بین وجوه چهارگانه و پویایی­‌های فرآیندهای درون­‌سازمانی محاسبه گردید. پس از تعیین امتیاز کارایی شعبه‌ها، برای شعب ناکارا در هر یک از چهاردیدگاه کارت امتیازی متوازن، شعب مرجعی از مجموعه شعب کارا معرفی شد و به این وسیله راهکارهای بهبود عملکرد برای شعب ناکارا ارائه شد.}, keywords_fa = {تحلیل پوششی داده‌ها,سنجش عملکرد,شاخص‌های کلیدی عملکرد,عوامل حیاتی موفقیت,کارت امتیازی متوازن}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87489.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87489_6f51eaa7fed4b53e89ea0b7b6f83551a.pdf} } @article { author = {Barafkandeh, Shayan and Atighehchian, Arezoo and Kianfar, Kamran}, title = {Proposing a Two-Step Method for Creating and Updating the Master Surgical Scheduling Program}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {10}, number = {1}, pages = {167-196}, year = {2020}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {10.52547/jimp.10.1.167}, abstract = {In this paper the integrated Master Surgical Scheduling program and Case Mix Planning is investigated. A new two-step approach is proposed for creating and updating this program. In the first step, a model is proposed for creating master surgical schedule considering the demand distributions of different surgery kind of each surgeon. In the second step, having the weekly waiting list of patients, a model is proposed for updating this program in order to cope with demand fluctuations and maximize the use of operating rooms capacity in weekly period. In this paper the limitation of down-stream resources is also considered. Three objectives are considered for this problem: minimizing over time cost and idle time cost of operating rooms, maximizing the surgeons’ preferences and minimizing the not fulfilled demand. The real data from Al-Zahra hospital of Isfahan, Iran is used to evaluate the models and analyze the results. The proposed approach is evaluated using these real data in several problem instances. The experiments show that the proposed approach leads to better results than real program of hospital with significant different which displays the efficiency of the proposed approach. }, keywords = {Operating Room Scheduling,Master Surgical Schedule,Case Mix Planning,Mathematical Model,Mixed Integer Programming}, title_fa = {ارائه یک روش دو‌مرحله‌ای برای ایجاد و بهنگام‌کردن برنامه زمان‌بندی جراحی اصلی}, abstract_fa = {در این پژوهش، مسئله ایجاد جدول زمان‌بندی جراحی اصلی به‌صورت یکپارچه با برنامه‌ریزی آمیخته عمل‌های جراحی بررسی شده است. یک روش دومرحله‌ای برای ارائه و بهنگام­‌سازی این جدول طراحی شده است. در مرحله نخست، مدلی برای ساخت جدول برنامه‌­ریزی جراحان با توجه به توزیع تقاضای عمل‌های جراحی هر یک از آن‌ها پیشنهاد شده است. در مرحله دوم، با داشتن فهرست انتظار بیماران هفتگی، برای مقابله با نوسانات تقاضا و استفاده حداکثری از ظرفیت اتاق‌های عمل، مدلی برای اصلاح جدول زمان‌بندی جراحی اصلی در بازه هفتگی ارائه شده است. در این پژوهش، محدودیت منابع پایین‌دستی مانند تخت بخش نیز در نظر گرفته شده است. برای این مسئله سه هدف «کمینه­‌کردن هزینه‌­های اضافه‌­کاری و بیکاری اتاق عمل»، «بیشینه‌­کردن ترجیحات جراحان» و «کمینه­‌کردن تقاضای برآورده‌­نشده» در نظر گرفته شد. تحلیل نتایج با استفاده از داده‌­های جمع‌آوری‌شده از «بیمارستان الزهرا اصفهان» صورت گرفت. مدل ارائه­‌شده در هفته‌های متعددی با داده‌های واقعی این بیمارستان اعتبارسنجی شد. در آزمایش‌های انجام‌شده، میانگین درصد بهبود در توابع هدف اول، دوم و سوم نسبت به برنامه واقعی بیمارستان به­ترتیب 73/29، 35/43 و 73/78 به‌­دست آمد. نتایج نشان می‌دهد مدل ارائه‌شده با تفاوتی معنادار نسبت به برنامه واقعی بیمارستان بهتر برنامه‌­ریزی کرده است که نشان از کارایی مدل ارائه‌­شده دارد.}, keywords_fa = {زمان‌بندی اتاق عمل,زمان‌بندی جراحی اصلی,برنامه‌ریزی آمیخته اعمال جراحی,مدل‌سازی ریاضی,برنامه‌ریزی خطی عدد صحیح مختلط}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87491.html}, eprint = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_87491_531fcadd6aae941fea025c9187786950.pdf} } @article { author = {}, title = {The Reviewers in Issue 37 Spring 2021}, journal = {Journal of Industrial Management Perspective}, volume = {10}, number = {1}, pages = {-}, year = {2020}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {2251-9874}, eissn = {2645-4165}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {داوران محترم شماره 37 بهار 1399}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://jimp.sbu.ac.ir/article_102257.html}, eprint = {} }